Sinu otsing ei andnud tulemust.
Laadimine...
Lae uuesti
Kanuti Gildi SAALis esietendub uuslavastus '99 Words for Void'

Rasmus Puuri ooperi ''Pilvede värvid'' lisaetendus 5. jaanuaril

Septembris esietendus rahvusooperis Rasmus Puuri ooper „Pilvede värvid“, mida on saatnud suur menu. Selleks, et kõik soovijad uuest ooperist osa saaksid, on tänasest müügil 5. jaanuari lisaetenduse piletid. „Pilvede värvid“ on põnev ja emotsionaalne ühe pere lugu, mis pakub meenutamist vanematele ja mõtlemisainet noorematele ning peegeldab paljude Eesti perede lugusid aastatel 1985–1991. Veel on saada mõned piletid 17. veebruari lisaetendusele ning juunikuu etendustele.

Ugala teatris esietendub maailmaklassika ''Orpheus allilmas''

Ugala teatri suures saalis jõuab laupäeval, 18. novembril publiku ette ameerika 20. sajandi klassiku Tennessee Williamsi näidend „Orpheus allilmas“, mille lavastab Endla teatri loominguline juht Ingomar Vihmar, kes pärast 15-aastast pausi on taas Viljandis lavastamas.

Kanuti Gildi SAAL viib Eesti Vabariigi sünnipäeva Düsseldorfi ja Nanterre’i

Kanuti Gildi SAAL tähistab 24.-25. novembril Eesti esimest Euroopa Liidu Nõukogu eesistumist ja Eesti Vabariigi 100. juubelit Düsseldorfis üritusega “Sünnipäevapidu” kohalikus kaasaegses etenduskunsti keskuses Forum Freies Theater’is ja kinomajas Filmwerkstattis. Samuti toimub sarnast laadi üritus “Week End Estonien” 15.-16. detsembril Nanterre-Amandiers Teatris Nanterre’is, Prantsusmaal.

Tartu Uus Teater pakub võimalust teha täpselt sellist teatrit nagu ise tahaksid vaadata

Tartu Uus Teater kuulutas välja konkursi, et leida oma repertuaari uusi impulsse. Konkursi eesmärgiks on tuua teatri kui piiriala juurde uusi inimesi, kes tavapäraselt teatrit ei armasta ega loo. Osalema on oodatud teatriinimesed, aga ka muude alade kunstnikud ning miks mitte ka täiesti teatrikauged inimesed, kellel on tekkinud konkreetsed ideed.

Karlova Teatris esietendub Helen Rekkori uuslavastus ''Öökuninganna''

16. novembril esietendub Karlova Teatris lavastaja Helen Rekkori käe all lavaküpseks saanud värske eesti dramaturgia, milleks on Piret Jaaksi “Öökuninganna”. Peaosas astub üles Liina Tennosaar.

Uskumatu! Veerand maja pole enam lihtsalt üürikodu

24% teatrimaja kogumaksumusest on kahe kuuga kokku kogutud! Tuhanded tänud senistele toetajatele!

Endla renoveeritud suur saal avatakse 1. detsembril.

Endla renoveeritud suur saal avatakse täpselt kuu aja pärast ehk 1. detsembril Andrus Kivirähki kirjutatud „Kaarnakivi perenaisega“, mis on üks osa Eesti vabariigi 100. sünnipäevale pühendatud teatrisarjast „Sajandi lugu“. 1950ndaid aastaid interpreteeriv lavastus valmib koostöös Kuresaare Linnateatriga.

Eesti Rahvusballett toob vaatajate ette balleti ''Tramm nimega Iha''

4. novembril jõuab esmakordselt Eesti publikuni Tennessee Williamsi Pulitzeri auhinnaga pärjatud näidendi „Tramm nimega Iha“ põhinev džässisugemetega balletiversioon, mille tantsis 2012. aastal Šoti Balletis kuulsaks Eesti baleriin Eve Mutso. Peale Šoti balletti on Rahvusooper Estonia esimene, kes toob „Tramm nimega Iha“ Eesti publikuni.

Kreenholmi saarel esietenduv suurlavastus “Kremli ööbikud” räägib Jaak Joala vastuolulisest saatusest

Augustis 2018 esietendub Narvas Kreenholmi manufaktuuri hoovil Tartu Uue Teatri suvelavastus “Kremli ööbikud”. Lavastus räägib NSV Liidu mürisevast muusikatööstusest ning selle särava tähe Jaak Joala vastuolulisest saatusest.

Avatakse värskelt renoveeritud Vanemuise suur maja

1967. aasta 9. detsembril avati Vanemuise suur maja, mis asendas 1906. aastal avatud ja 1944. aastal sõjas hävinenud hoonet. Tänavu tähistab teatrimaja esimest juubelit ning avab peale kaks suve kestnud renoveerimist taas uksed 30. septembril 2017.

Teoteatril valmib jõulukuuks uus ja põnev kogupere lavastus

Detsembris kutsub Teoteater kõiki lapsi ja lapsemeelseid osa saama uuest jõululavastusest „Kivi kotti!“

Vanemuise teatri ja STLi koostööprojekti EV100 teatrisarjas „Sajandi lugu“ ühendab veebiplatvorm Rändomoonium

Vanemuise teatri ja Sõltumatu Tantsu Lava koostööprojektile “Rännakud” EV100 teatrisarjas “Sajandi lugu” on avatud veebiplatvorm Rändomoonium, mis seob lavastusi ühises teekonnas keele ja kodumaa mõtteruumis.

Tartu Uus Teater kuulutas välja ühisrahastuskampaania teatrikeskuse loomiseks

Tartu Uus Teater avas eile keset Magasini tänavat toimunud pika laua peoga oma 10. hooaja ja kuulutas välja ühisrahastuse kampaania, mille toel on eesmärgiks osta välja Lai 37 teatrihoone, milles nad hetkel rentnikuna tegutsevad. Lisaks teatrihoone välja ostmisele on plaanis luua selle maja ümber etenduskunstide keskus ehk teatrikeskus.

Ülevaade SAAL Biennaal lavastustest

15. – 27. augustini toimub Tallinna erinevates etenduspaikades rahvusvaheline etenduskunstide festival SAAL Biennaal. Kokku mängitakse 14 performance-lavastust ning kokku antakse üle 34 etenduse. Anname väikese ülevaate Biennaalil toimuvast, mida soovitame kindlasti vaatama minna.

Muusikali “Mamma Mia!” uus hooaeg nüüd müügil!

Alates tänasest on müügil muusikali “Mamma Mia!” uue hooaja etenduste piletid. Etendused toimuvad Tartus alates 30. septembrist, külalisetendused Tallinnas Nordea Kontserdimajas – 11. ja 12. novembril, 6. ja 7. jaanuaril, 7. ja 8. aprillil.

Vanemuine toob lavale Victor Hugo romaanil põhineva muusikali “Hüljatud”

Alain Boublil’i ja Claude-Michel Schönbergi muusikal HÜLJATUD esietendub 25. novembril Vanemuise teatris ja 8. detsembril 2017 Nordea Kontserdimajas.

Kanuti Gildi SAALis esietendub uuslavastus '99 Words for Void'

11. novembril esietendub Kanuti Gildi SAALis Maike ja Iggy Lond Malmborgi uuslavastus “99 Words for Void” (“99 sõna tühjusele”). See on teatrilavastus, milles käsitletakse  humanismi ja “euroopalike väärtuste” tausta ning neoliberaalse poliitika tagajärgi. 

 

Meie fundamentaalsed väärtused on ohus! Selles lavastuses asuvad neid kaitsma kaks rüütlit teadmata, mis väärtused need tegelikult on. Nende reaktsioon ei ole eemaldumine super-Egost, mis on nad siiani toonud, vaid tolle häälitsuste ja käitumise imiteerimine. Korrates tuntud retoorilisi figuure, õpivad rüütlid kõnelema. Kõnelemise kaudu kohanevad nad ideoloogilise struktuuriga, mis selle keelega kaasneb. Tulemuseks on väidete ja vastuste retooriline tagasiside silmus, kus vastus pole kriitika, vaid lisandus väitele - nö dialektikata dialoog. Vaatajale avaneb ebamugavust tekitav tõsiasi - dialoog, harilikult süütu vestluse vorm, võib olla hoopis tsenseerimise vahend. Lavastus vaatleb humanismi ja sellele toetuva "euroopalike väärtuste" tausta ning jälgib, kuidas neo-liberaalne poliitika on "inimlikkuse ideoloogia" dissonantsi löönud - glitch, mis ideoloogilisi värdvorme ja võõrandumist toodab. See on lugu mugavast aga klaustrofoobilisest maailmast, kus utoopilised lootused on asendunud ihade ja soovidega, mis saavad koheselt rahuldatud näiteks värskelt röstitud kohviubade aroomiga.

 

Maike Lond Malmborg (1981) on teinud mõningaid äramärkimist väärivaid töid, mis on toonud talle mõningast tuntust. Tema karjäär algas suurepäraselt, kui tema lõputöö "Sirquit Garden(07)" nomineeriti René Coelho auhinnale Netherlands Media Art Instituudis. Järgnes veidi aastaid vaikust, kuniks 2009. aastal saavutas ta koos Riina Maidrega rahvusvahelise läbimurde kontsert-etendusega "Postuganda", mida hindas nii seksistlik kui ka queer/feministlik publik. Pärast seda tegeles ta siin-seal eri asjadega, kuni maagilise hetkeni, mil ta võitis Eesti Kultuurkapitali Grand Prix ulatusliku fiktsionaalse näituse "Manfred MIMi retrospektiiv" eest, mille korraldas kunstnike kollektiiv MIMprojekt, milles Lond Malmborg on asutajaliige. Pärast seda tuli allakäik, mil ta hakkas võõrastelt raha küsima ning mis päädis väga eduka loeng-etendusega "10 journeys to a place where nothing happens*", mis on aktiivselt Euroopas tuuritanud alates 2013. aastast ja jätkab tuuritamist ka 2016. aastal. Praegu ei ole tal millegi üle kurta.

 

Iggy Lond Malmborg (1987) on vabakutseline näitleja ja etenduskunstnik Malmöst (SWE). Kuigi klassikalise näitlejaharidusega (Malmö Teatriakadeemiast), kasutab ta erinevat esteetikat ja stiile nii soolodes kui koostöödes. Tema põhihuvi seisneb reaalse etendussituatsiooni olukorra kasutamises mudelina, millele rakendada lavastuse diskursust. Alates 2009. aastast teeb ta koostööd Johannes Schmit'iga (GER) duona White on White, mille etenduste seeriasse kuulub tänaseks juba kuus eraldiseisvat tööd. Seeria eesmärk on analüüsida kunstiruumides sisalduvaid sissearvamise ja väljaarvamise varjatud meetodeid. Selle asemel, et järgida trendi, kus vähemuste ajutise representatsiooni kaudu seatakse küsimuse alla teatrilised normid, soovivad nad standardit raamistades standardi enda haavatavaks muuta. Seeläbi esitades tihti kahe silma vahele jääva "näo võimu". Tema viimane soolo "b o n e r" esietendus 2014. aastal Baltic Circle festivalil Helsingis. Töö on alates 2015. aastast külastanud fetivale ja etenduspaiku nagu AUAWIRLEBEN (Bern), Sophiensäle (Berliin), Bastard (Trondheim) ja Spielart (München) ning jätkab tuuritamist ka 2016. aastal.

 

Idee, lavastus, esitus: Maike Lond Malmborg, Iggy Lond Malmborg

Dramaturgia: Johan Jönson

Tehnilised lahendused: Kalle Tikas

Kaasproduktsioon: Kanuti Gildi SAAL, Baltoscandal Festival, Dublin Theatre Festival, Théâtre national de Bordeaux en Aquitaine, Teaterhuset Avant Garden

Projekt on valminud koostöös NXTSTP-iga, EL Kultuuriprogrammi toetusel.

Toetaja: Eesti Kultuurkapital

Residentuuritoetus: Põhja-ja Baltimaade mobiilsusprogramm

Koostöös: Inkonst

Kestus 90min

Etendus on inglise keeles.

PS. Etenduse ajal majast väljuda ei saa.

 

Esietendus ja etendused 11., 12. ja 14. novembril kell 19:30 Kanuti Gildi SAALis, Tallinnas. 12. novembri etendusele järgneb vestlus kunstnikega.

Piletid Piletilevist!