logo
Vali periood
Otsi kaardilt
Menüü
Hollandis esietendunud 'Wild Places::Mountain' jõuab kolmel õhtul Eestisse!

Hollandis esietendunud 'Wild Places::Mountain' jõuab kolmel õhtul Eestisse!

Esietendus CaDance Festivalil, Hollandis Rahvusvaheliselt hinnatud koreograafide ja tantsijate Külli Roosna ja Kenneth Flaki inimese ja looduse vahekorda käsitleva triloogia esimene osa „Wild Places::Mountain“. Pärast festivali reisib lavastus Eestisse, kus on seda võimalik näha vaid kolmel õhtul: 11. ja 12. veebruaril Tallinnas Vaba Laval ning 13. veebruaril Tartu Uues Teatris. 

 

Lavastuse “Wild Places : : Mountain” teemaks on loodus ja inimeste suhe sellesse. Ühest küljest ollakse looduse osa ja sellest täielikus sõltuvuses, teisest küljest proovitakse loodust kontrollida, endale allutada ja koheldakse seda, kui lõputut resursside allikat. Tihti mitte mõistes, et nii põletatakse maha maja, kus me ise sees elatakse.

 

Nasa uurijad on välja toonud, et viimase kümne aasta keskmine temperatuur on olnud läbi aegade kõige kõrgem. See on toimunud süsihappegaasi tõttu, mis tööstuse kaudu atmosfääri paisatakse. Alates 1990ndatest on süsihappegaasi väljalase keskkonda tohutult tõusnud. Kuigi 97 protsenti kliimateadlastest nõustuvad, et keskkonnariskid kasvavad ja teevad seda kiirenevas tempos, siis midagi tõsiseltvõetavat ei ole selles suhtes ette võetud. Majanduse uurijad on näidanud, et iga euro, mis investeeritakse rohelisse tööstusesse, loob töökohti ja annab tagasi rohkem ja rohkematele, kui euro, mis investeeritakse fossiilkütustesse. Ikkagi on seda muutust väga raske teha, sest praegu ollakse sõltuvuses fosiilkütustest nagu narkomanid oma annustest.

        

Kuidas on võimalik luua tantsulavastus sellistel teemadel? Kuidas tantskunsti vahendid aitavad näha probleeme teisel viisil, kui meedia seda meile kirjeldada suudab? Tantsukustnike peamiseks väljendusvahendiks lavastuse loomisel on liikumine ja esinejatevahelised suhted. Liikumiskeelt võib iseloomustada energeetilise ja väga füüsilisena, kohati tegevuspõhisena. Konteksti loomiseks kasutakse teksti, heli ja videot. Lavastuse ökosüsteemis aitava elemente integreerida sensorid, mis on kinnitatud tantsijate külge ja paigutatud põrandale. Liikumisest tulenevad erinevad dünaamikad ja impulsid mõjutavad otseselt heli.

        

Rahvusvaheliselt hinnatud ja aktiivsed koreograafid ja tantsijad Külli Roosna (Eesti) ja Kenneth Flak (Norra-Eesti) on teinud koostööd alates 2008. aastast. Külli Roosna esimene soolo-lavastus Circle Through on auhinnatud 2010.aastal Viitebski Rahvusvahelisel Kaasaegse Tantsu Festivalil parimaks lavastuseks ning Kenneth Flak`i on 2007.aastal auhinnatud New Yorgi Bessie Esitaja auhinnaga (auhind, mille 2004.aasta pälvis VonKrahli teatri „Luikede järv“ Sasha Pepeljajevi lavastuses).

 

Nii oma enda lavastuste puhul, kui teiste koreograafide töödes osaledes, on nad huvitatud lugudest ja tehnoloogiatest, mis kasvavad välja keha liikumisest ja selle asetumisest mingisse keskkonda. Oma töödes on koreograafid uurinud laia teemade ringi, alates antiiksest Norra mütoloogiast (“Jumalate juures”) ja lõpetades internetikultuuri (“The Chinese Room”, “Swarm Lake”) ning totalitaarsete režiimidega (“The Wolf Project”). Nende tööde keskmes on tantsiva keha võimalused ja piirangud, mis on pidevas dialoogis digitaalse tehnoloogia ja erinevate diskursustega.

 

Koreograafia: Külli Roosna ja Kenneth Flak

Esitajad: Kenneth Flak, Petras Lisauskas ja Külli Roosna

Valguskujundus: Thomas Dotzler

Helilooja: Joseph Hyde

Kostüümid: Asalia Khadjé

Dramaturg: Thomas Falk

Produktsioon: Korzi Teater, Sõltumatu Tantsu Ühendus ja Vaba Lava

Produktsiooni mänedžer: Johanna Korgel

Pikkus: 60'

Esietendus: 6. veebruar 2015 CaDance Festivalil, Haagis, Hollandis

Etendused Eestis: 11 & 12 veebruar 19:00 Vaba Laval ja 13.veebruaril Tartu Uues Teatris

Toetajad: The Norwegian Arts Council, Fund for Sound and Image (Norra), Dutch Ministry of Culture and Education (Holland), Eesti Kultuurkapital (Eesti).

Sinu otsing ei andnud tulemust.
Laadimine...
Lae uuesti