Sinu otsing ei andnud tulemust.
Laadimine...
Lae uuesti

Eesti-Läti kaasproduktsiooni ''The First to Leave'' esietendus 15.02.2018 Riias

Kingitusena Eesti 100. juubeli puhul toimub 15-18. veebruarini Riias eesti kaasaegsete etenduskunstide festival LATEST mida korraldab Läti Uue Teatri Instituut koostöös Kanuti Gildi SAALiga. Festivali keskne sündmus on eesti ja läti kunstnike ühistööna esietenduv lavastus “The First to Leave”. Läti Uue Teatri ja Kanuti Gildi SAALi kaasproduktsioonina valmiv lavastus esietendub 15. veebruaril ning järgmised etendused toimuvad 17 ja 18 veebruaril Eduarda Smiļģa teatri muuseumis Riias.

Tartu Uus Teater ootab armastuskirju

Tartu Uus Teater otsib saabuva lavastuse ettevalmistamiseks vanu ja tänapäevaseid armastuskirju. Oodatud on kõik kirjad eelmise sajandi algusest kuni praeguse hetkeni. Sobivad alleshoitud armastuskirjad, postkaardid, luuletused aga ka tekstisõnumid ja e-kirjad.

NUKU teatris esietendub lavastus väikelapse kasvamisest

25. veebruaril esietendub NUKU teatris väikelastele mõeldud lavastus „Päris mäng”, mille autor ja lavastaja on NUKU teatriga sügisel liitunud Leino Rei. „Päris mängu” peategelane on poisipõnn, kelle noored vanemad viivad hoida vanaisale, puutöökotta. Ootamatu olukord kõigile, aga kui vanaisa kord oma mängumootori käima saab, võib kõike juhtuda! Tema puutöökojas ärkavad ellu puuhaamer, liigendjoonlaud, vinkel, höövel ja kõiksugu muud tööriistad. Need õpetavad lapsele, kuidas pöörata, roomata, seista ja astuda.

Vanemuine toob lavale muusikali ''Sweeney Todd''

Stephen Sondheimi muusikal “Sweeney Todd” esietendub Vanemuise suures 2. juunil 2018. Muusikali lavastab Tanel Jonas.

Narva Kreenholmi Manufaktuuris esietendub lavastus ''Oomen''

Narva Kreenholmi Manufaktuuris retkeldakse kummituslikus töölismanifestatsioonis. Sel kevadel, suurvete ajal, Kreenholmi saarel asuval alal rändab publik tööliste sissekäidud radu pidi Kreenholmi Manufaktuuri hoonetesse.

Ugalas võtavad võimust lillelapsed

EV 100 teatrisari „Sajandi lugu“ jõuab aina lähemale kaasajale. Veebruarikuu on pühendatud aastakümnele 1970–1980. Laupäeval, 3. veebruaril esietendub Ugala ja R.A.A.A.M-i koostöölavastus „Hipide revolutsioon”, mis võtab käsile 1970-ndad ja hipikultuuri. Venemaalt pärit lavastusmeeskonna on kokku pannud R.A.A.A.M-i eestvedaja Märt Meos, mängivad Ugala näitlejad.

Rahvusooperi tähtsündmusi veebruaris

Kanuti Gildi SAALis esietendub Mart Kangro, Juhan Ulfsaki ja Eero Epneri lavastus ''WORKSHOP''

20. veebruaril esietendub Kanuti Gildi SAALis Mart Kangro, Juhan Ulfsaki ja Eero Epneri lavastus “WORKSHOP”. See on lavastus õppimisest ja õpetamisest, kus laval on Ulfsak, Kangro ja Epner ise. Lavastust saab Kanuti Gildi SAALis näha veebruaris, märtsis ja aprillis kokku seitsmel korral.

Endla Teatris esietendub Madis Kalmeti lavastus ''Itk''

Ühe pere kolme põlvkonna naised – töötuks jäänud ja abikaasa tähelepanu kaotanud ema, igapäeva igavusest tüdinenud ja paremast elust unistav tütar, lotovõitu planeeriv ja surnud abikaasaga mõtteid jagav vanaema. Monoloogide intiimsuses avanevad nende naiste lood, kolm versiooni eludest, mida ühendavad inimese igipõline üksindus, poolpime kass Tiitus ja teadmine, et me kõik unistame ja tahame saada õnnelikuks, aga õnnestub see vaid vähestel. Nii nagu elu isegi, on „Itku“ naiste lood valus-helged ja naljakadki.

VAT Teatri teises pooles tuleb kolm esietendust

VAT Teater üllatab hooaja teisel poolel kolme uuslavastsuega: "Kas kalad magavad"; "#kaotamindära" ning Tanel Saare lavastus, mis on inspireeritud filmist "Blow-up".

Vanemuine annab seitse muusikalikontserti ''Memory''

Juba neljateistkümnendat aastat tuuritavad säravad muusikaliartistid ja Vanemuise sümfooniaorkester mööda Eestit. Traditsiooniliselt toimuvad „Memory“ kontserdid nii Tartus, Pärnus, Tallinnas, Jõhvis kui Paides. Sel aastal 11. – 25. jaanuarini kokku seitse korda.

Kanuti Gildi SAALis esietendub Ruslan Stepanovi tantsulavastus ''Невесомость''

Ruslan Stepanov, kes on olnud pikemat aega tegev tantsija ja koreograafina nii Eestis kui Saksamaal, on viimaks jõudnud oma esimese sooloni. Tema 13. jaanuaril Kanuti Gildi SAALis esietenduv tantsulavastus kannab pealkirja “Невесомость” - kaaluta ehk selline mõtete kaaluta seisund, mis võib tekkida hetkel, mil kogeme igavust.

Muusikali ''Hüljatud'' lisaetendused müügil

Alates tänasest on müügil piletid muusikali “Hüljatud” lisaetendustele 12. aprillil ja 10. mail kell 19 Vanemuise suures majas.

Kreenholmi saarel esietenduv suurlavastus “Kremli ööbikud” räägib Jaak Joala vastuolulisest saatusest

Augustis 2018 esietendub Narvas Kreenholmi manufaktuuri hoovil Tartu Uue Teatri suvelavastus “Kremli ööbikud”. Lavastus räägib NSV Liidu mürisevast muusikatööstusest ning selle särava tähe Jaak Joala vastuolulisest saatusest.

Avatakse värskelt renoveeritud Vanemuise suur maja

1967. aasta 9. detsembril avati Vanemuise suur maja, mis asendas 1906. aastal avatud ja 1944. aastal sõjas hävinenud hoonet. Tänavu tähistab teatrimaja esimest juubelit ning avab peale kaks suve kestnud renoveerimist taas uksed 30. septembril 2017.

Vanemuise teatri ja STLi koostööprojekti EV100 teatrisarjas „Sajandi lugu“ ühendab veebiplatvorm Rändomoonium

Vanemuise teatri ja Sõltumatu Tantsu Lava koostööprojektile “Rännakud” EV100 teatrisarjas “Sajandi lugu” on avatud veebiplatvorm Rändomoonium, mis seob lavastusi ühises teekonnas keele ja kodumaa mõtteruumis.

Tartu Uus Teater kuulutas välja ühisrahastuskampaania teatrikeskuse loomiseks

Tartu Uus Teater avas eile keset Magasini tänavat toimunud pika laua peoga oma 10. hooaja ja kuulutas välja ühisrahastuse kampaania, mille toel on eesmärgiks osta välja Lai 37 teatrihoone, milles nad hetkel rentnikuna tegutsevad. Lisaks teatrihoone välja ostmisele on plaanis luua selle maja ümber etenduskunstide keskus ehk teatrikeskus.

Ülevaade SAAL Biennaal lavastustest

15. – 27. augustini toimub Tallinna erinevates etenduspaikades rahvusvaheline etenduskunstide festival SAAL Biennaal. Kokku mängitakse 14 performance-lavastust ning kokku antakse üle 34 etenduse. Anname väikese ülevaate Biennaalil toimuvast, mida soovitame kindlasti vaatama minna.

Muusikali “Mamma Mia!” uus hooaeg nüüd müügil!

Alates tänasest on müügil muusikali “Mamma Mia!” uue hooaja etenduste piletid. Etendused toimuvad Tartus alates 30. septembrist, külalisetendused Tallinnas Nordea Kontserdimajas – 11. ja 12. novembril, 6. ja 7. jaanuaril, 7. ja 8. aprillil.

Vanemuine toob lavale Victor Hugo romaanil põhineva muusikali “Hüljatud”

Alain Boublil’i ja Claude-Michel Schönbergi muusikal HÜLJATUD esietendub 25. novembril Vanemuise teatris ja 8. detsembril 2017 Nordea Kontserdimajas.

Mait Agu stipendiumi pälvinud Mari-Liis Velbergi lavastus 'Carmeni avaldamata kirjad' viimaseid kordi VAT Teatri laval

Tantsulavastus "Carmeni avaldamata kirjad" on VAT Teatris haridustegevuste juhina töötava Mari-Liis Velbergi poolt 2016. aasta kevadel kaitstud TLÜ koreograafia eriala bakalaureusetöö, mille eest pälvis autor 2016. aasta Mait Agu nimelise preemia.

15. novembril kell 19.00 toimub Vaba Lava teatrisaalis TLÜ BFM Instituut koreograafia õppekavade 40. aastapäevale pühendatud suur etendusõhtu, kus preemia Mari-Liis Velbergile ka üle antakse.





Sünnipäevapidustuste raames on võimalik lavastust "Carmeni avaldamata kirjad" Rahvusraamatukogu Teatrisaalis vaadata veel neli viimast korda. Esimene etendus on juba sel pühapäeval, 13. novembril kl 18.00 . Järgmised etendused toimuvad 24. novembril ning 9. ja 16.detsembril kell 18.00.
 
Tantsulavastust "Carmeni avaldamata kirjad" on tuntud armastusloo uudne ja naiselik tõlgendus. See on tantsuline pihtimus, mis kätkeb endas naiste, meeste, väe, iseendaks olemise, armastuse ja kirglikkuse ning hispaanialiku apelsingihõngu põimingut flamencotantsude, tekstide ja muusika koosluses. Laval: näitleja-muusik Ago Soots, lavastaja-tantsija-näitleja Mari-Liis Velberg ja muusik Tanel Ruben.
 
Lavastaja kirjutab: Idee lavastuse loomiseks sai alguse juba mitu aastat tagasi. Ühel päeval, lugedes „Carmenit”, see mind enam lahti ei lasknud ja nõudis väljendamist. Carmenit kui kõiki naiselikke arhetüüpe (Tüdruk, Kuninganna, Perenaine ja Armastaja) ühendavat tegelast saab kujutada väga erinevalt. Minu loo algtõuge pärineb Prosper Mérimée tõsiloole toetuvast novellist, kuid lavastuse aluseks on minu isiklik nägemus Carmenist. Algne lugu on mehelikust vaatevinklist kirjutatud, jättes kõrvale, mida naistegelane antud loos tunda võis.
Mistahes lavastus on nagu rituaal. Kui midagi üleni kogeda ja väljendada, siis võid Sa sealt leida sõnumi, oma väe. Kirjad on vaid üks võimalus otsida tõde.
Mind  inspireerib mõte, et lugude lõppusid saab muuta, andes neile uue tähenduse. Kas saatus või inimese tahe on see, mis loeb?
Rikastavad loomingulised vestlused ja dramaturgia arendamine koostöös Aare Toikkaga, vanade tantsude taastamine koos Lehti Kostabiga, koostöö näitleja, muusiku ja teiste kunstnikega on olnud minu jaoks omamoodi palverännak. Loodud lavastus on pihtimus, mis sünnib tekstide, tantsu, muusika ja liikumise põimingus.
 
Mait Agu nimeline stipendium loodi TLÜ koreograafia osakonna eestvedamisel 1999. aastal eesmärgiga toetada andekaid tudengeid ning Eesti tantsuloojaid. Stipendium antakse üliõpilasele või loomingulisele kollektiivile, kes on eelmise õppeaasta jooksul silma paistnud loomingulise või teoreetilise tööga, olnud edukas ja aktiivne õppetöös ning võtnud osa erinevatest tantsualastest projektidest.
Stipendiumikomisjon soovis välja tuua Mari-Liis Velbergi bakalaureuselavastuse isikupärast kontseptsiooni ja terviklikkust ning tõsta esile tema pühendumist ja põhjalikkust õpingute vältel ning loova ja analüütilise mõtlemise järjepidevat arengut õppeprotsessis. Käesoleval aastal pälvis stipendiumi ka Ülle Toming, kes on aastakümneid panustanud tulevaste tantsuõpetajate, koreograafide ja tantsijate haridusse.