Sinu otsing ei andnud tulemust.
Laadimine...
Lae uuesti

Kinoteatri uus isiklik rekord: Murru 422/2 jõuab 300. etenduseni

Kinoteatri loodud audiorännak endises Murru vanglas, mis põhineb sealviibinud vangide, valvurite, ametnike ja lähedaste mälestustel, jõuab 19. augustil rekordilise teetähiseni. Etendus algusega kell 19.00, mis kannab järjekorranumbrit 300, on ühtlasi viimane, mis vanglas mängitakse.

Kreenholmi manufaktuuris algasid lavastuse ''Kremli ööbikud'' peaproovid

Esmaspäeval algasid Kreenholmi Manufaktuuris Tartu Uue Teatri suvelavastuse “Kremli ööbikud” peaproovid. Lavastus esietendub 10. augustil. Kokku antakse 11 etendust, mis toovad Narva üle 20 000 inimese. Pileteid on saadaval veel kolmele lisaetendusele 20., 21. ja 22. augustil.

Muusikali ''Once'' piletimüük on alanud!

Ugala teatris esietendub 26. jaanuaril 2019 muusikal „Once“, mille toob lavale Taago Tubin, muusikajuhid on Peeter Konovalov ja Andre Maaker. Peaosades astuvad üles Priit Võigemast ja Laura Kalle.

Tänasest on müügil ''Säärane mulk ehk Sada vakka tangusoola'' lisaetendused

Teist suve mängitava õpetliku lustimängu „Säärane mulk ehk Sada vakka tangusoola“ piletid on tänaseks juba nii hästi müünud, et mängukavasse on lisatud kolm lisaetendust: 31. juulil, 1. ja 2. augustil, mis jäävad ka viimaseks võimaluseks lavastust näha. Kõik etendused toimuvad Koidula muuseumi aias.

Muusikali ''Hüljatud'' lisaetendused müügil

Alates tänasest on müügil piletid muusikali “Hüljatud” lisaetendustele 12. aprillil ja 10. mail kell 19 Vanemuise suures majas.

Kreenholmi saarel esietenduv suurlavastus “Kremli ööbikud” räägib Jaak Joala vastuolulisest saatusest

Augustis 2018 esietendub Narvas Kreenholmi manufaktuuri hoovil Tartu Uue Teatri suvelavastus “Kremli ööbikud”. Lavastus räägib NSV Liidu mürisevast muusikatööstusest ning selle särava tähe Jaak Joala vastuolulisest saatusest.

Avatakse värskelt renoveeritud Vanemuise suur maja

1967. aasta 9. detsembril avati Vanemuise suur maja, mis asendas 1906. aastal avatud ja 1944. aastal sõjas hävinenud hoonet. Tänavu tähistab teatrimaja esimest juubelit ning avab peale kaks suve kestnud renoveerimist taas uksed 30. septembril 2017.

Ülevaade SAAL Biennaal lavastustest

15. – 27. augustini toimub Tallinna erinevates etenduspaikades rahvusvaheline etenduskunstide festival SAAL Biennaal. Kokku mängitakse 14 performance-lavastust ning kokku antakse üle 34 etenduse. Anname väikese ülevaate Biennaalil toimuvast, mida soovitame kindlasti vaatama minna.

Vanemuine toob lavale Victor Hugo romaanil põhineva muusikali “Hüljatud”

Alain Boublil’i ja Claude-Michel Schönbergi muusikal HÜLJATUD esietendub 25. novembril Vanemuise teatris ja 8. detsembril 2017 Nordea Kontserdimajas.

Venemaa parimad teatrid, 22. septembril Nokia Kontserdimajas "Ühe aasta suvi"

G. Tovstonovi nimelise Suure Draamateatri etendus tuuakse publikuni Tallinnas, kui peaosades mängivad Alisa Freindlich ja Oleg Basilašvill.

Lavastaja: Andrei Prikotenko

Teistes osades: V.Vladimirova, V.Reuntov, A.Hržanovski, N.Gorškov


"Kuldsel järvel" on näitleja, lavastaja ja dramaturg Ernest Thompsoni esimene näidend, mis lavastati Broadwayl 1979. aastal. Lavastusel oli New Yorkis hiilgav menu ja see pidas vastu 126 etendust. Maailmakuulsuse tõi E. Thompsonile ja tema näidendile samanimeline film, mis lavastati Hollywoodis 1981. aastal selliste tähtedega, nagu G. Fonda, K. Hepurn ja D. Fonda. Ameerika Kinoakadeemia autasustas filmi kohe kolme Oscariga, kaasarvatud stsenaariumi auhind, kusjuures stsenaristiks oli näidendi autor ise.

Näidend on tõlgitud 27 keelde. Venemaal lavastati näidend esmakordselt 1992 aastal Mossoveti nimelises Teatris Moskvas ja "Baltiski dom“ teatris Peterburgis.

Norman ja Ethel Taier veedavad iga aasta suvekuud oma suvilas Kuldsel järvel. Sel suvel külastab neid pärast 8-aastast lahusolekut tütar Chessie koos oma uue mehe Bill Ree´ ja tema kolmeteist aastase poja Billiga. Isa ja tütre vahelised suhted on pingelised. Ja vaatamata harvadele kohtumistele on õhus konfliktid. Ja praegune ootamatu üllatus Normanile (külaliste ilmumine tema 80-aasta sünnipäevale) ei paranda perekondlikku õhkkonda. Käesolevasse perekonnatülisse on segatud ka „uus“ lapselaps. Ja võibolla just temal õnnestub tuua peresse rahu ja kooskõla?...


Pessikajastused:

 „… Kui plakatitele ilmuvad Alisa Freindlich ja Oleg Basilašvili nimed, on etendustel alati publik, ilma näidendi nimegi lugemata. Sellega, et kahe rahva poolt armastatud näitleja mäng ei leia endale võrdset, on nõus ka kõige kriitilisemad teatrisõbrad. Tänu mitte ainult mitmeaastasele kogemusele, aga ka hetkeimprovisatsioonile, annab kahe meistri esitus edasi nii originaalteose sisu, kui ka täiendab seda uute mõttenüanssidega. Võiks lõputult kaua otsida vastust küsimusele, kuidas neil see õnnestub, kuid täpsemalt ja lihtsamalt, kui seda kunagi on öelnud Alissa Freindlich, seda ikka väljendada ei suuda: „Kui palju aastaid me juba mängime… ja iga kord on erinevad etendused.
 
  … „Ühe aasta suvi“ piiteri Suures Draamateatris – see on iga saalisistuja sisevaade endasse, valgusekiir, mis jookseb vanaduse ja lapsepõlve vahel. Selle valguse allikas on kahe inimese kätes, ja keel ei paindu Alisa Freindlichi ja Oleg Basilašvilit nimetama lihtsalt näitlejateks, see on liiga kitsas sõna..."
 
  „ … Suure Draamateatri etendusel "Ühe aasta suvi", milles mängisid kaks NSVL rahvakunstniku, jooksid sipelgad üle selja. Etendus väljendab ilma igasuguse ponnistuseta  püsivat pühendumist Tovstonogovile, sest Alisa Freindlich ja Oleg Basilašvili, tuginedes üksnes oma loomingulisele intuitsioonile, tabasid nii üldise teatrilise kultuuriruumi, ja veelgi enam,  kogu olukorra tänasel Venemaal -    nad esindavad suure epohhi meistreid, kes on valmis ja võimelised vastutama iga sammu eest laval, ja teevad kõik, et taastada kultuurimälu oma eakaaslastel.“
 
     „ Mida teevad Basilašvili sarkastilise professir Norman Taierina ja Freindlich kuuma-ühke Ethel Taierina! Säravad silmad, huligaanlik iseloomu, krapsakas füüsis, jäljendamatu staatilisus, võrreldamatu sõnade ja liigutuste tasakaal, täiuslik teksti ja  psühholoogiliste nüansside tunnetus….. Seda nimetada mänguks, tööks läbimõeldud kunstilise ajaviitena ei ole päris õige: nende lavalviibimine on kindel ja imeline, tundlik ja peen orgaanika. Nad on nii elavad, et teistel ei ole laval peaaegu midagi teha. Rahvakunstnike auks peab ütlema, et nad on kaasnäitlejate vastu on ülimalt tähelepanelikud ja arvestavad…“
 
„…Basilašvili paneb publiku oma filigraanselt iroonilise intonatsiooniga kümneid kordi naerma!  Otse öeldes on meie ees intelligentne paar või juhul kui teile see määratlus ei meeldi, kõrge kultuuriga paar. Ja küsimus ei ole siin läbiloetud raamatute hulgas, kuigi nii näidendi tegelaskujud, kui ka näitlejad on selgelt neid palju läbilugenud.
Asi on inimliku olemuse kõrguses. Suhetes lähedastega. Muusikalises kuulmises jämeduse ja matslikkuse suhtes. Emotsioonide peensuses. Keeruliste ja imeliste inimeste olemuses.
Ja kui näitlejad tavaliselt esitavad oma teksti tasakaalukalt, nagu oleks kõik sellest vajalik ja tähtis, siis Freindlich ja Basilašvili loovad sõna otseses mõttes sellest sümfoonia. Nemad juba teavad, et osasid sõnu peab rääkima ladusalt, osasid „külmutama“, osasid rõhutama. Kogu nende kõne pulseerib, voolab, hingab, nagu nad ise oleksid selle näidendi loonud. Sellise esituse nägemine on vaatajatele rõõm ja professionaalidele vajadus."