logo
Valitse aikaväli
Etsi kartalta
Menu
 
KIRILL SEREBRENNIKOV. KOHTUMINE VAATAJATEGA JA FILMI „TŠAIKOVSKI NAINE“ ESILINASTUS
 
12. augustil toimub Riia kinos Splendid filmifestivali Balti Pärl eriüritus – filmilavastaja Kirill Serebrennikovi kohtumine vaatajatega ja filmi „Tšaikovski naine“ esilinastus. Kohtumine algab kell 18.
 
TŠAIKOVSKI NAINE
Venemaa, Prantsusmaa, Šveits, 2022, 143 min
Režissöör Kirill Serebrennikov
Osades Odin Biron, Aljona Mihhailova, Miron Fjodorov (Oxxxymiron), Varvara Šmõkova, Andrei Burkovski, Aleksandr Gortšilin, Filipp Avdejev, Julia Aug.
 
„Perekonnad on õnnetud peamiselt seepärast, et inimesed on kasvatatud teadmisega, et abielu toob õnne“. Lev Tolstoi.
19. sajand liikus loojangu poole, viies kaasa illusioonid ja lootused, pärandades saabuvale aastasajale sünged eelarvamused ja nende hukatuslikud tagajärjed.
 
„Elada Teieta ma ei suuda, ja seepärast võib juhtuda, et võtan endalt peagi elu. Laske mul ometi Teid näha ja suudelda Teid nii, et see suudlus jääks meelde ka pärast maist elu.“
Saanud järjekordse kirja teda jälitanud Antonina Miljukovalt, jäi Pjotr Iljitš mõttesse.
Neiu oli armas ja järjekindel, tema kirjad lihtsameelsed ja tunded siirad, ja mis peamine – see võib teha lõpu otsatutele kuulujuttudele...
„Ühel kenal päeval suundusin oma tulevase abikaasa juurde, ütlesin talle ausalt, et ei armasta teda, kuid minust saab talle truu ja tänulik sõber.“
Kas ta oskas ette näha, et kire kütkeis, eksalteeritud Antonina Ivanovna ei süvene neisse pisiasjadesse ja läheb arust ära talle sülle kukkunud ootamatust õnnest?
Helilooja ei osanud oma kogenematuses ette näha säärase hooletuse tagajärgi ja mõista, et allumine „asjaoludele“ pole just kõige kindlam abieluõnne pant.
Mahasurutud seksuaalsed ihad ja kired, suutmatus saada jagu kasvavast põlgusest noore abikaasa vastu, püüd muuta tundeid ja luua sisemist harmooniat tervest hulgast dissonantsidest muudavad nende pereelu pingeliseks dramaatiliseks kahevõitluseks, mis on piinarikas kõigile, kes selle jabura liiduga kokku puutuvad.
Kuid heliloojasse palavalt kiindunud naine, kes ei lepi kaasa seksuaalse leigusega, muutub mehe saatuslike eksituste pantvangiks.
Armastus ja põlgus, suur muusika ja hukatuslikud kannatused, kirg ja vihkamine mõistuse kaotuse piiril – seda talumatut koormat ei suuda kanda ei mees ega naine, Tšaikovski abikaasa.

MEEDIAKAJASTUS:
„Tšaikovski naine“ on Kirill Serebrennikovi kõige tundeküllasem ja küpsem film.
Tšaikovski homoseksuaalsus on seni olnud tabuteema, kuid see film ei räägi haigusest, see räägib armastusest, mahasurutud seksuaalsetest ihadest ja kirgedest, deemonitest ja saatanatest, mis lõhuvad inimhinge, keerulisest soolisest tasakaalust kahe peategelase vahel.
See on väga julge, provotseeriv ja stiilne teos. Film, mis kõnnib noateral, kõikudes hüsteeria (selle sõna kõige vanamoelisemas tähenduses) ja protesti vahel.
See tasakaal ei tule kusagil nii selgelt ja haaravalt esile kui esimeses stseenis, mis on filmitud ühe pika unenäolise võttega, mis avaldab muljet isegi võrdluses Serebrennikovi enda leivanumbriga - virtuoossete, Mihhail Kalatozovi stiilis kaameralendudega.
„Tšaikovski naine“ on atmosfääri loov, luksuslikult monteeritud pingeline draama, mis lummab vaatajat muu hulgas ka Aljona Mihhailova silmapaistva näitlejatööga, mis meenutab Lars von Trieri näitlejannade märterlikku süvenemist rollidesse.
 
FILM ON NOMINEERITUD 2022. a CANNES’I FILMIFESTIVALI KULDSELE PALMIOKSALE

Originaalkeel: vene      
Subtiitrid: inglise   
 

Festivallin tapahtumat

Tapahtumia ei löytynyt
Loading...
Lataa uudelleen
Tuloksia ei löytynyt!
Loading...
Lataa uudelleen