Täiuslik ring / VIII varajase muusika festival ''Tallinn feat. Reval''
VIII varajase muusika festival "Tallinn feat. Reval" - 22.-30. november 2025
22. november kell 18 Narva linnus
Täiuslik ring
Arcangelo Corelli ja Johann Sebastian Bach
Teodoro Baù - viola da gamba (Itaalia)
Andrea Buccarella - klavessiin (Itaalia)
Arcangelo Corelli (1653–1713)
Sonaat D-duur, op 5 nr 11 (originaal in E-duuris)
Preludio (Adagio), Allegro, Adagio, Vivace, GavoFa (Allegro)
Johann Sebastian Bach (1685–1750)
Sonaat g-moll BWV 1029 viola da gambale ja klavessiinile
Vivace, Adagio, Allegro
J. S. Bach
Sonaat D-duur BWV 1028 viola da gambale ja klavessiinile
Adagio, Allegro, Andante, Allegro
A. Corelli
La Follia, op 5 nr 12
Kontsert toimub koostöös ContempArt MTÜ-ga
Arcangelo Corellit ja Johann Sebastian Bachi ühendab nähtamatu niit, mis ületab neid lahutavad stiililised, geograafilised ja ajastulised piirid. Mõlemad esindavad oma muusikaliste traditsioonide kõrgeimat tippu; kummagi loomingus leiab üks traditsioonide ring täiusliku lõpplahenduse – see on saavutus, mida saab hiljem üksnes jäljendada.
Ühel pool seisab Corelli, 17. sajandi Itaalia viiulikooli pärija, kes omandanud oma eelkäijate kõik tehnilised uuendused, lõi sonaadid, mis sillutasid teed 18. sajandile. Tema jäljendajate ja järgijate hulk on lõputu, ent tema sonaatide apollonlik puhtus jääb kõigile selle žanriga tegelejatele kõigutamatuks eeskujuks. Üks selline jäljendus, mis on ka käesolevas kavas, on Händeli Chaconne sooloklavessiinile, milles helilooja loob rea variatsioone, mis on selgelt Corelli stiilist inspireeritud.
Teisel pool seisab Johann Sebastian Bach, kes koondas oma muusikasse kõigi Euroopa rahvuslike koolkondade ja luterliku traditsiooni kajad, muutes need millekski täiesti uueks. Tema oli esimene, kes kirjutas sonaate meloodiainstrumendile ja obbligato klahvpillile – headeks näideteks on siin BWV 1028 ja 1029. Nüüd ei ole klahvpill enam meloodiainstrumendi teenistuses, vaid on temaga võrdne, omandades täielikult solisti rolli. Esimesed, kes selle mudeli üle võtsid, olid tema enda pojad – Carl Philipp, Johann Christian ja Wilhelm Friedemann Bach. Kui klavessiin hakkas tasapisi teed andma fortepianole, jätkus see traditsioon Haydni, Mozarti, Beethoveni ja romantilise ajastu heliloojate loomingus.
Teodoro Baù
Itaalia gambist Teodoro Baù on rahvusvaheliselt tunnustatud muusik, keda ajakiri Gramophone on nimetanud „jälgimist väärt“ interpreediks. Ta on MA Competition Bruges’i (2021) ja Bach-Abel Wettbewerbi (2015) laureaat ning tema debüütplaat Corelli sonaatidega viola da gambale pälvis tunnustuse ja auhinnad Diapason d’Or'lt ja Choc de Classicalt. Baù on esinenud festivalidel ja kontserdisaalides üle Euroopa ning õpetab viola da gambat Freiburgi Muusikakõrgkoolis ja Cesena konservatooriumis.
Andrea Buccarella
Klavessinist, organist ja dirigent Andrea Buccarella on oma põlvkonna tunnustatumaid varajase muusika interpreete. Ta võitis 2018. aastal Musica Antiqua Brugge rahvusvahelise klavessiinikonkursi ning on esinenud festivalidel ja kontserdisaalides üle maailma. Tema debüütalbum TOCCATA pälvis Diapason Découverte' ja BBC Music Magazine’i viis tärni, millele järgnesid sooloalbumid Bachi teostega. Buccarella on ansambli Abchordis Ensemble kunstiline juht ja on teinud koostööd kollektiividega nagu Il Pomo d’Oro ja La Cetra Barockorchester. Ta õpetab Schola Cantorum Basiliensises.
Price information
Ticket prices are displayed including service fees. Read more about possible service fees here!