Piletilevi TV
Познакомимся с архитектурными шедеврами эпохи каталонского модерна, а это не только творения великого А. Гауди! Жозепе Мария Жужоль, Жосеп Пуч-и-Кадафалк и многие другие вписали свои имена в историю города. Передвигаясь по улицам, мы сможем услышать шаги эксцентричного Сальвадора Дали или представить себе невероятного Пабло Пикассо, который задумчиво вглядываясь в окружающих, ищет «источник вдохновения».
Такая разная и такая великолепная Барселона раскроет нам свои самыепрекрасные секреты! Наша виртуальная экскурсия в мир искусства продолжается, до встречи в столице Каталонии!
Mary Stuart, the Catholic Queen of Scotland, has fled from her people, who accuse her of murdering her husband. In England, she hopes to obtain political asylum from her cousin, the Protestant Queen Elizabeth. At the same time, however, she lays claim to the crown, as she considers herself to be its rightful heir. She is captured and imprisoned, and rescue attempts by young liberators fail. But Mary’s brilliance shines on from her dungeon: she knows she can count on her dedicated supporters and the loyalty of France. After several thwarted attempts to assassinate Queen Elizabeth, for which Mary is blamed, she is sentenced to execution. Opinions differ among Elizabeth’s advisors, and an attempt at reconciliation in the form of a meeting between the two queens fails spectacularly. Nevertheless, Elizabeth hesitates to sign the death sentence and fears that the outcome will be a duel without a victor.
Friedrich Schiller’s Maria Stuart is an intrigue involving politics, religion, love and power – a web in which all its characters are inescapably caught. It paints a tableau of powerful people shunning responsibility and choking on their positions. And he shows them as deeply human characters who, through their action or non-action, are continually thrown back on themselves – lonely, isolated and unfree. As Sartre says: "Man is condemned to freedom. Because once he is thrown into the world, he is responsible for everything he does."
Rossini’s rarely heard comedy receives a brilliant performance in Bartlett Sher’s Met premiere production, with a trio of today’s greatest bel canto stars in the leading roles: Juan Diego Flórez is Count Ory, a handsome rogue who finds women—all women—irresistible. Diana Damrau sings the virtuous Countess Adèle, and Joyce DiDonato is Isolier, the count’s page, who is also in love with the countess.
Jokes, misunderstandings, and gender-bending disguises—including knights dressed as nuns— abound in this hilarious tale of deception and seduction. Maurizio Benini conducts.
Küsimustele otsitakse vastust TLÜ inimõiguste professori Mart Susiga, kes Globaalsete digitaalsete inimõiguste võrgustiku juhina osales rahvusvahelises uuringus, mis käsitles Covid-19ga seonduvat valeinformatsiooni.
Tallinna Kunstihoones on valminud meie kaasaegse kunsti ühe olulisema looja Flo Kasearu seni suurim isikunäitus „Elust välja lõigatud“, mis keskendub naiste vastu suunatud koduvägivalla kui ühiskonda lõhkuva ja ränkade mõjudega sotsiaalse probleemi mõtestamisele.
Näitus avatakse 27. jaanuaril kell 17 Tallinna Kunstihoone virtuaalnäituste platvormil. Avamissündmust saab vaadata zoom’i keskkonna vahendusel siin: http://bit.ly/3nnpyWI
Live-ülekanne toimub ühtlasi siinsamas Kunstihoone Facebook'i lehel. Koroonapiirangute lõppemise korral avatakse sama päeva hommikul publikule ka näitusesaali uksed.
Flo Kasearu kunst on mänguline, väljakutsuv ja kontseptuaalne. Oma loomingus ühiskonnaolusid laiemalt uuriv kunstnik on viimastel aastatel tähelepanu juhtinud just naiste rollile. „Elust välja lõigatud“, Kasearu seni suurim isikunäitus on pika protsessi tulemus. Kaua maha vaikitud ja tabuks peetud probleemist on Eestis viimastel aastatel aina rohkem avalikult räägitud, siiski on see endiselt terav.
Kasearu huvi ei ole tekkinud hiljuti ega ajendatud pelgalt solidaarsustundest, vaid tal on sellega isiklik side. Aastal 2009 avas kunstniku ema Margo Orupõld naiste tugikeskuse Pärnus. Loominguliste töötubade ja kunstiprojektide kaudu on Kasearu aastate jooksul kokku puutunud Pärnu varjupaigas eri ajal elanud ja sealt abi saanud naistega.
Kunstihoone avarates saalides üles seatud näitus on jagatud otsekui peatükkideks, mis järgivad vägivallaohvrite püüdlusi, et järk-järgult iseseisvaks muutuda ja jõhker partner hüljata. Kasearu oskab meie kõigi tähelepanu suunata, õigeid nuppe vajutada ja seega pakkuda abistavaid lahendusi ning näidata, et mõnikord toimib teraapia hoopis huumori ja naeru kaudu.
„Kasearu kuulub Eesti noorte kunstnike põlvkonda, kes kogesid võimu teisenemist bipolaarse maailmakorra lagunemise järel. Eesti murranguid käsitledes on kunstnikku huvitanud ennekõike muudatused isiklikus ja avalikus elus ning nende laiem mõju. Viimastel aastatel on ta juhtinud tähelepanu just naiste rollile ühiskonnas,“ ütleb näituse kuraator Cathrin Mayer. „Tööga „Privaatsuse sooviavalduse ilmestamine“ (2016) korraldas Kasearu teatris NO99 performance’i ränga koduvägivalla all kannatanud naistega. Kahe tunni jooksul lugesid naised publikule ette oma kohtuasjad. Kunstniku esimene suur isikunäitus tegeleb koduvägivalla küsimusega süvitsi, uurides selle eri külgi, ja pöörab pilgu rõhuvast suhtest vabaks murdmise ning iseseisvuse taastamise teekonnale.“
Flo Kasearu seob oma loomingus tegevuskunsti video, foto, maali ja installatsiooniga. Tema tööd on uurimuslikud, lahates probleeme rohujuure tasandil ja tegeldes selliste küsimustega nagu vabadus, patriotism ja rahvuslus, koduvägivald ning ühiskondliku ja isikliku ruumi vastandused. Ta on õppinud Eesti Kunstiakadeemias maalikunsti ja fotograafiat ning on omanimelise Tallinnas asuva majamuuseumi asutaja. Viimased näitused: „Basic Pride“, Galerie Klubnovna, Praha (2018), „Varjupaiga festival“, Pärnu Naiste Tugikeskus (2018), „Aia auk“, Temnikova & Kasela galerii (2018).
Cathrin Mayer on Grazis Austrias hiljuti avatud Kunsthalle Steiermarki kuraator. Aastatel 2015–2018 töötas ta Berliini KW Kaasaegse Kunsti Instituudis assistendina ning aastatel 2018–2020 samas kuraatorina, esitledes muu hulgas Anna Daučíková, Kris Lemsalu ja Evelyn Taocheng Wangi isikunäitusi. Koos Maurin Dietrichiga on Mayer „Pogo Bar’i“ raames käima lükanud uue, just KW jaoks välja töötatud tegevuskunstiprogrammi. Lisaks kuraatoritööle juhatab Mayer korrapäraselt kursusi ja seminare Berliini Kunstiülikoolis ja mujal ning toimetab praegu kahte raamatut, mis ilmuvad koostöös kirjastusega Sternberg Press.
Toetajad: Eesti Kultuurkapital, Kultuuriministeerium, Eesti Kunstnike Liit, AkzoNobel, Kiili Betoon, Floorin, Hortes, Lilleekspert
Täname: Pärnu naiste tugikeskus, Vint Narro, Tõnu Narro, Heneliis Notton, Kaia Jaanson, Alis Raudsepp, Johanna
Древнейшие артефакты посмотрим в Стамбульском археологическом музее, коллекция которого насчитывает порядка миллиона экспонатов, среди которых статуи, саркофаги, обелиски, монеты и пр. Средневековое прошлое Стамбула связано с Византийской империей, наследницей античной культуры. Памятники этого времени: уникальное подземное водохранилище базилика Цистерна, всемирно-известный храм Айя София, Галатская башня, служившая как дозорная и как ориентир для мореплавателей и торговцев. В Музее мозаик собраны порядка 2000 тысяч квадратных метров первоклассных цветных мозаик из дворцов византийских императоров.
В период Османской империи Стамбуле появились роскошные дворцы. Поговорим, прежде всего, о двух - Топкапы с его легендарным Гаремом и Долмабаче с дорого и изысканно обставленными интерьерами. Шедевр архитектуры этого времени Голубая мечеть, поражающая красотой пространства и света даже бывалых путешественников. С золотом, серебром, коврами, вазами и прочей роскошью османской эпохи познакомимся в Музее турецкого и исламского искусства, чтобы панорама искусства в Стамбуле была у вас наиболее полной и яркой.
Camille Laurelli on prantsuse intermeediakunstnik, kes elab ja töötab Tallinnas. Laurelli on ARS kunstilinnakus asuva LVLup! Interaktiivse videomängude muuseumi kaasasutaja ja kunstiline direktor.
Milliseid aardeid peidab kunstnik Camille Laurelli oma videomängude muuseumis? Miks keegi pole veel aru saanud, millega ta seal tegeleb? Mida oskab Camille meile rääkida videomängudest? Need ja teised küsimused saavad vastuse @ccaestonia Instagram live-is, kui Camille viib meid ringkäigule Pärnu mnt 154 majas.
Endspiel in eisiger Kälte: Klaus Michael Grüber inszeniert Dezember 1977 im einschüchternden Riesenrund des Stadions, das sich Hitler 1936 für seine Olympischen Spiele auf das Reichssportfeld bauen ließ, mit acht Sportlern, mit Handwerkern, Kameraleuten, Fotoreportern und zwanzig Mitgliedern des Ensembles der Berliner Schaubühne am Halleschen Ufer ein echtes deutsches Trauerspiel. Szenen aus Wort und Sport, Licht und Klang, Theater und Politik und Textfragmenten »Hyperion«. Ein inzwischen legendäres Theaterereignis.
In love with an exiled count turned pirate, a young woman has been forced into a marriage with his worst enemy. Is there a way out of this dramatic love triangle?
Il pirata marked the beginning of young Bellini's fruitful collaboration with the librettist Felice Romani, called 'the Dante of his time', and of an international career as dazzling as it was short. Abandoning the tradition of happy endings, the gothic plot culminates in one of the first ‘mad scenes’ in the history of opera.
Otseülekanne algab kell 15 ja kestab umbes üks tund. Otseülekande ajal on kõigil võimalus giidile küsimusi esitada. Video on ka pärast otseülekannet kättesaadav sündmuse lehel.
Eelregistreerimist virtuaalmatkale ei ole, aga oleme tänulikud, kui annate oma osalemissoovist teada, pannes „osalen“ sellele sündmusele Facebookis.
Giid Katrin Alekand
