Sinu otsing ei andnud tulemust.
Laadimine...
Lae uuesti

Tartu Uus Teater toob detsembris “Lumeilma”

Tartu Uues Teatris valmib koostöös Paberimuuseumiga talvine lavastus “Lumeilm”. Lavastuse keskseks materjaliks ongi paber, mille võimalusterikkust etenduse käigus vaatajatele fantaasiarikkalt näidatakse.

Here we go again! Benny Anderssoni & Björn Ulvaeusi muusikal „Mamma Mia!“ esietendub 26. novembril Vanemuise teatris ja 10. detsembril Nordea Kontserdimajas.

Vanemuise teatri „Mamma Mias!“ kõlavad küll ABBA originaallaulud, kuid lavastuse kohta ütleb lavastaja Ain Mäeots: „Kuna anti ametlik luba teha „Mamma Miast!“ non-replica, ei ole meie lavastus ei Broadway muusikali ega filmi koopia. Me oleme seda luba lausa mõnuga kasutanud ja materjaliga hullanud - lavastuslikult oleme kasutusse võtnud kõik olemasolevad võimalused ning isegi lisanud mõned stseenid, et lugu maksimaalselt lahti mängida. Kogu trupp on „Mamma Miat!“ algusest peale hästi suure energiaga teinud ning lavastusprotsess on olnud erakordselt meeldiv.“

Cabaret Rhizome’i uue road-movie’i peategelast kehastab Meisterjaan

Cabaret Rhizome'i „Vabadusest ja vabandustest“ on lugu olmelise liikumise ja loodusliku kulgemise märkamatutest aspektidest, milles peituvad seaduspärad ilmutavad end vaid neile, kel on aega korraks peatuda ja tähele panna. Lavastuse heliloojana teeb oma debüüdi Meisterjaan.

Sadamateatris esietendub reedel, 25. novembril Rootsi dramaturgi Kristian Hallbergi draama „Suluseis“

Sadamateatris esietendub reedel, 25. novembril Rootsi dramaturgi Kristian Hallbergi draama „Suluseis“, mida lavastab Andres Noormets.

Mait Agu stipendiumi pälvinud Mari-Liis Velbergi lavastus 'Carmeni avaldamata kirjad' viimaseid kordi VAT Teatri laval

Tantsulavastus "Carmeni avaldamata kirjad" on VAT Teatris haridustegevuste juhina töötava Mari-Liis Velbergi poolt 2016. aasta kevadel kaitstud TLÜ koreograafia eriala bakalaureusetöö, mille eest pälvis autor 2016. aasta Mait Agu nimelise preemia. 15. novembril kell 19.00 toimub Vaba Lava teatrisaalis TLÜ BFM Instituut koreograafia õppekavade 40. aastapäevale pühendatud suur etendusõhtu, kus preemia Mari-Liis Velbergile ka üle antakse. Sünnipäevapidustuste raames on võimalik lavastust "Carmeni avaldamata kirjad" Rahvusraamatukogu Teatrisaalis vaadata veel neli viimast korda. Esimene etendus on juba sel pühapäeval, 13. novembril kl 18.00 . Järgmised etendused toimuvad 24. novembril ning 9. ja 16.detsembril kell 18.00.

Ugala black boxi viimased päevad

Ugala teater on viimased 15 kuud tegutsenud ja etendusi andnud Viljandi äärelinnas vana tehase ruumides, mis ehitati 2015. aasta suvel ümber moodsaks ja hubaseks 250kohaliseks teatrisaaliks. Ugala teatritöötajate kaasabil ehitatud black-box tüüpi saal kujunes Eesti teatrimaastikul niivõrd erakordseks saavutuseks, et Eesti Kultuurkapital pidas seda aastapreemia vääriliseks. Nelja kuu ehk 114 päeva pärast lõpeb Ugala teatrimaja renoveerimine, mis tähendab, et ajutiseks teatrikoduks loodud teatrisaal sulgeb peatselt oma uksed. November, detsember, jaanuar ja veebruar jäävad viimasteks kuudeks, mil publikul on võimalik Ugala black boxis etendusi nautida ning seejärel kaob auhinnatud teatrisaal igaveseks.

Festival 'Talveöö unenägu' stardib kuu aja pärast!

Juba kuu aja pärast stardib 5.–10. detsembril toimuv teatrifestival „Talveöö unenägu“. Seekordne festival kannab alapealkirja „plaan B“ ning toob Eestisse neli rahvusvaheliselt tunnustatud lavastust Lätist, Leedust, Venemaalt ja Lõuna-Aafrika Vabariigist.

Endlas esietendub tragikomöödia 'Minu vana daam'

5. novembril kell 19 esietendub Endla Küünis Ameerika näitekirjaniku Israel Horowitzi tragikomöödia „Minu vana daam“. Nimiosas Lii Tedre, kellele sekundeerivad Carmen Mikiver ning külalisena Egon Nuter.

7. ja 8. detsembril mängib R.A.A.A.M. ERMi teatrisaalis Tartus oma skandaalset “Libahunti”

„Libahundis” ütleb Tiina: “Hunt on vaba, teeb, mis tahab, armastab ja vihkab keda tahab. Ja ta läheb teie seast, sest et ta teid põlgab!” Maailm jääb üha väiksemaks, vabadust jääb üha vähemaks... Kuidas näeb inimeste võõraviha mees, kes meie jaoks nagu teiselt planeedilt? Mida talle räägib August Kitzbergi tekst...? Kas lavastuses hakkavad lõõmama tuleriidad, kus põletatakse nõidu või kogeme hoopis ürgse, tänapäeval nii kergelt mahamängitava vabaduse puudutust?

Endla tähistas 105. juubelit 'Mitte praegu, kallis!' esietendusega

„Mitte praegu, kallis!“ on lugu ontlikust kasukameistrist Arnold Crounchist, kellele meeldib, kui igapäevaelu allub rangetele reeglitele. Tüüne rutiini ähvardab aga pea peale paisata tema äripartneri Gilbert Bodley liiderlikkus. Abikaasade ja armukeste värvika seltskonna lootusetult sassis armusuhted ja arusaamatused kallihinnalise naaritsakasukaga tekitavad kaose, milles korra loomine langeb just ümbritseva maailma silmakirjalikkusest ja pahelisusest jahmunud Crounchi õlule. Tegelased poevad kasukatesse ja kappidesse ning neist uuesti välja, et mitte valel hetkel vales seltskonnas valele inimesele vahele jääda.

Vanemuises alustab teist hooaega kohtumistesari 'Võtame hetke'. Publikuga saavad 15. oktoobril kell 16 Vanemuise väikese maja ovaalsaalis kokku draamanäitleja Reimo Sagor ja koorilaulja Alo Kurvits.

“Võtame hetke” on vestlusõhtu Vanemuise artistidega. Kui enamasti kohtutakse näitlejate, lauljate ja tantsijatega teatrisaalis nende rollide vahendusel, siis „Võtame hetke“ püüab leida vastused küsimustele, millised inimesed on artistid igapäevaselt väljaspool lava.

Laupäeval, 1. oktoobril esietendub Vanemuise väikeses majas briti kirjandusklassiku John B. Priestley peredraama 'Perekond Linden'!

Käesolev draama kuulub Priestley mahuka loomingu viimasesse perioodi (1947) ja jõuab Eesti lavale esimest korda.

Vanemuise teater avas oma 147. hooaja etendusega 'Meister ja Margarita', mida mängiti täissaalile.

Alanud hooajal tuuakse Vanemuises lavale 13 uuslavastust – neist 5 draamalavastust, 3 tantsulavastust, 3 muusikalavastust ning 2 lastelavastust.

Teater Vanemuine alustab oma 147. hooaega 4. septembril kell 16 Vanemuise väikese majas etendusega “Meister ja Margarita”. Enne etendust tutvustab hooaega avasõnadega teatrijuht Toomas Peterson.

Hooaja avasündmuste seast leiab veel 04.09 kell 17 Tartu Jaani kirikus toimuva Paul Mägi meistrikursuste lõppkontserdi. Esitusele tulevad Carl Nielseni “Aladdini süit” op. 34, “Idamaine pidulik marss”, “Aladdini unenägu/Hommikuudu tants”, “Hindu tants” ja “Neegritants” ning Dmitri Šostakovitši “Sümfoonia nr 10” e-moll, op. 93. Kaasa teeb Vanemuise sümfooniaorkester ning dirigeerivad kursustel osalejad.

2016/2017 hooajal jõuab vaatajate ette kolmteist uuslavastust

Uue hooaja avab 24. septembril Sadamateatris esietenduv draamalavastus “Põlenud mägi” (lav. Tiit Palu). Kohe järgmiseks esietendub 1. oktoobril väikeses majas John B. Priestley draama “Perekond Linden” (lav. Peeter Raudsepp). 29. oktoobril toob ooperiga "Carmen" publiku südameid võitnud Giorgio Madia Vanemuise suures majas lavale suurejoonelise balleti “Don Juan”.

Lõppenud Treff festivali pinnalt sünnib uus teatrifestival

Pühapäeval, 5.juunil, lõppenud kümnendat Tallinn Treff Festivali külastas 4792 inimest. Korraldajate otsusel oli tegemist viimase festivaliga Trefi nime all, tuleval aastal jätkab festival uue nime ja formaadiga.

TARTUS ALGAB DRAAMA FESTIVAL!

Esmaspäeval, 1. septembril koos koolialgusega algab Tartus ka Eesti Teatri Festival Draama pealkirjaga "Kohaloleku kunst". Festival toimub 7. septembrini, kavas on 20 lavastust ja antakse 30 etendust.

Draama kuraator on sel aastal kirjanik Tõnu Õnnepalu, kes koos oma meeskonnaga, kuhu kuuluvad Maarja Helena Meriste, Priit Põldma ja Kaarel Kuurmaa, on valinud põhiprogrammi kaheksa lavastust:  Ingomar Vihmari "Külalise" (Eesti Draamateater), Lembit Petersoni "Ma olen tuul" (Theatrum), Alo Kõrve "Neli aastaaega" (Tallinna Linnateater), Ari Nummineni "Petroskoi" (Telakka/Vanha Juko/ Rakvere Teater), Renate Valme "Pure mind" (Kompanii Nii ja Tartu Uus Teater), Maria Petersoni "Tuvi" (MTÜ Arhipelaag), Andres Noormetsa "Vaikuse" (Endla Teater) ja Ivan Strelkini "Õnn kaasa" (Vene Teater).

Foto: Draama


1. septembril kell 17 avatakse festivali raames uus teater nimega Teatro Poetico - luuleteater mis sünnib, elab ja sureb vaid ühe nädala jooksul, teatri koduks saab Tartu Ülikooli vana kirik Jakobi tänaval.

 

Kuraator Tõnu Õnnepalu tegi kuuele lavastajale või kooslusele ettepaneku tuua festivali ajaks välja luulel põhinev või luulest inspireeritud lavastus. Autorite ja materjalide osas olid tegijate käed vabad – niisiis võib loota, et kõigisse lavastustesse on kätketud midagi erilist, isiklikku, hingestatut. Noist erinevate tegijate loodud, erinevatest impulssidest ajendatud, erinevates kooslustes ja paikades harjutatu lavastustest moodustubki Teatro Poetico repertuaar.

 

Teatro Poetico repertuaaris astuvad publik ette järgmised kooslused: Aleksander Eelmaa, Pääru Oja ja Tõnu Õnnepalu; Mait Joorits ja Kaia Karjatse; Lembit Peterson ja Theatrum; Mirko Rajas ja teatrirühmitus Frank; Tartu Ülikooli Viljandi Kultuuriakadeemia etenduskunstide osakonna teatrikunsti õppekava II kursus; Tiina Mälberg ja Taavo Remmel.

Foto: Siim Vahur


Kui Draama 2014 põhiprogramm Kohaloleku kunst ja luulelavastustest sündiv Teatro Poetico vahendavad kirjanikust kuraatori Tõnu Õnnepalu teatrinägemust, siis keskendub lisaprogramm tänavu ühele kirjanikule. Fookuses on Tom Stoppard – maailmadramaturgia elav klassik, kes Eesti vaatajatele arvatavasti tutvustamist ei vaja. Stoppardi-programmi ilmseks ajendiks on Eesti teatrite seninägematult laiaulatuslik koostöö: mullu toodi nelja teatri ühisjõul lavale 2002. aastal valminud näidenditriloogia „Utoopia rannik”, nii filosoofiliselt kui romantiliselt kütkestav lugu ühe Vene intelligentide põlvkonna unistustest, võitlusest ja alistumisest. Priit Pedajase lavastust „Teekond” ja Elmo Nüganeni lavastust „Laevahukk” mängivad Tallinna Linnateatri ja Eesti Draamateatri ühendtrupid, Heiti Paku lavastust „Kaldale heidetud” Ugala ja Vanemuise ühistrupp. Festival pakub ainukordset võimalust jälgida ühe päeva jooksul Stoppardi triloogia kolmekümne kolme aasta pikkust kulgu ja võrrelda kolme omanäolist lavastust.  „Utoopia ranniku” triloogiast eraldiseisva teatraalse maiuspalana kuulub Stoppardi-programmi Üllar Saaremäe lavastus „Rosencrantz ja Guildenstern on surnud”. Tom Stoppardi 1966. aastal kirjutatud läbilööginäidend jõudis tänavu Eesti lavale juba kolmandat korda, sedapuhku Ugalas. Tegemist on „Hamleti” leidliku parafraasiga, vaimuka absurdidraamaga, mis vaatleb Shakespeare’i näidendi kahe kõrvaltegelase saatust.

 

Lisaprogrammis saab näha kahel õhtul Tartu Uue Teatri ja Vene Teatri koostöölavastust "Illusioonid" ning festivali viimasel päeval, 7. septembril kell 12 Vanemuise teatris äsja esietendunud lavastust "Armastan! Armastan! Armastan!", lavastajaks Avtandil Varsimašvili  Gruusiast.

 

Festivali kavas on mitmeid teemaarutelusid Festivali klubis, mis asub sel aastal Ülikooli kohvikus, aastaraamatu Teatrielu 2014 esitlus, Eesti Teatriuurijate ja -kriitikute Ühenduse konverents “Esilekerkivad identiteedid nüüdisteatris”, avatakse lavastaja Mladen Kiselovi mälestusnäitus, ning 7. septembril peab Tartu Loomemajanduskeskuses loengu maailmakuulus Ameerika lavastaja ja kunstnik Robert Wilson.
 

Pidulik festivali avamine linnarahvale toimub 2. septembril kell 16 Küüni ja Poe tänava nurgal koos Draama paviljoni avamisega, etteaste teeb teater Must Kast.

Foto: Draama

 

Kogu festivali kavaga saab tutvuda kodulehel draama.ee.

Piletid on müügil Piletilevis!
 

Draama festival saab teoks Eesti Kultuuriministeeriumile, Eesti Kultuurkapitalile, Tartu linnale ja paljudele teistele headele toetajatele ja partneritele.