Sinu otsing ei andnud tulemust.
Laadimine...
Lae uuesti

NUKU teater etendab suvel Viinistu katlamajas koguperelavastust ''Gulliveri reisid''

Eesootaval suvel mängib NUKU teater Viinistul Jonathan Swifti romaani põhjal loodud lavastust „Gulliveri reisid“. Kõigile alates 7. eluaastast mõeldud lavastuse toob lavale Taavi Tõnisson, lavakujunduse ja kostüümid teeb Marion Undusk. Nende varasemad loomingulised koostööd on teatrilavale toonud menukad suurlavastused „Vaata, Madlike, lund sajab!“ ja „Timm Thaler ehk Müüdud naer“. Nii nagu lugu ise on seotud merega, toimuvad ka etendused looduskauni Lahemaa kaldal, Viinistu sadama kõrval asuvas katlamajas. Gulliveri rolli hakkab mängima näitleja Anti Kobin, kelle jaoks on see näitlejatee esimene suur nimiroll.

Endla teater hakkab näitama etendusi venekeelsete subtiitritega

Endla teater alustab detsembris lavastuse „Minu vana daam“ näitamist venekeelsete subtiitritega. Esimene tõlkega etendus antakse 9. detsembril Küünis ning jätkatakse venekeelsete subtiitritega etenduste näitamist uuel aastal. Uuel aastal lisandub venekeelsele publikule ka üks suure saali lavastus. Venekeelsete subtiitritega lavastuste näitamine Endla teatris on võimalik tänu Intergratsiooni ja Migratsiooni Sihtasutuse Meie Inimesed projektile „Eesti ühiskonnas lõimumist toetavad tegevused“. Projekti eesmärk on integreerida Eestis alaliselt elavat muukeelset elanikkonda Eesti kultuuriruumi.

Tõnis Niinemetsa power-up turnee jõuab lõpule suurejoonelise 100-nda etendusega.

2. märtsil 2018 toimub Nordea Kontserdimajas power - up comedy “Homme on Täna!” 100-s ja ühtlasi ka viimane etendus. Selleks hetkeks on power-up etendusega jõustatud 45 000 inimest, läbi on sõidetud 24 000 kilomeetrit ja Tõnis Niinemets on olnud 150 tundi üksinda laval. Seda kõike vaid ühe aasta jooksul.

''Sajandi lugu'' jõuab 1950ndate aastateni

Täna esietendub Endla suures saalis Endla ja Kuressaare Linnateatri koostöölavastus „Kaarnakivi perenaine“, mis on osa Eesti teatrite suurprojektist „Sajandi lugu“. Kuressaare Linnateatris esietendub Andrus Kivirähki kirjutatud 1950ndaid lahkav lugu 6. detsembril.

Ugala teatris algasid ''Hipide revolutsiooni'' proovid

Ugala teatri ja teatriühenduse R.A.A.A.M. koostöölavastus „Hipide revolutsioon“ jõudis tänasest proovisaali. EV100 teatrisarja „Sajandi lugu“ raames lavale jõudev lavastus käsitleb Eesti 1970ndaid. Venelastest lavastusmeeskonna on kokku pannud Märt Meos. „Hipide revolutsiooni“ autor on Mihhail Durnenkov, lavastaja Juri Kvjatkovski, kunstnik Oksana Peretruhhina (Venemaa teatripreemia "Kuldne Mask" 2017 nominent) ja kostüümikunstnik Aleksei Lobanov, kes kõik on hinnatud tegijad Vene teatrimaastikul. Esietendus toimub 3. veebruaril 2018 Ugala teatri suures saalis.

Tartu Uues Teatris esietendub detsembri lõpus Silver Sepa auto(ri)lavastus

“Auto(ri)lavastus” on pigem kontsert kui etendus, pigem etendus kui laulude laulmine, pigem asjade siseheli kuulamine kui vaatamine. Alghelide ürg-aevastused, roostes naelte kesksagedused, pillides elavate üraskite ülemhelid,uue sõna otsing, mittemillegi muusikaks muutmine, ringrändluses rütm. Kui tuleb turgatus, tuleb ka kõik muu. Elu mõte on laulda oma Loomislaulu ikka ja jälle otsast peale kuni käesoleva hetkeni välja.

Tartu Uus Teater pakub võimalust teha täpselt sellist teatrit nagu ise tahaksid vaadata

Tartu Uus Teater kuulutas välja konkursi, et leida oma repertuaari uusi impulsse. Konkursi eesmärgiks on tuua teatri kui piiriala juurde uusi inimesi, kes tavapäraselt teatrit ei armasta ega loo. Osalema on oodatud teatriinimesed, aga ka muude alade kunstnikud ning miks mitte ka täiesti teatrikauged inimesed, kellel on tekkinud konkreetsed ideed.

Kreenholmi saarel esietenduv suurlavastus “Kremli ööbikud” räägib Jaak Joala vastuolulisest saatusest

Augustis 2018 esietendub Narvas Kreenholmi manufaktuuri hoovil Tartu Uue Teatri suvelavastus “Kremli ööbikud”. Lavastus räägib NSV Liidu mürisevast muusikatööstusest ning selle särava tähe Jaak Joala vastuolulisest saatusest.

Avatakse värskelt renoveeritud Vanemuise suur maja

1967. aasta 9. detsembril avati Vanemuise suur maja, mis asendas 1906. aastal avatud ja 1944. aastal sõjas hävinenud hoonet. Tänavu tähistab teatrimaja esimest juubelit ning avab peale kaks suve kestnud renoveerimist taas uksed 30. septembril 2017.

Vanemuise teatri ja STLi koostööprojekti EV100 teatrisarjas „Sajandi lugu“ ühendab veebiplatvorm Rändomoonium

Vanemuise teatri ja Sõltumatu Tantsu Lava koostööprojektile “Rännakud” EV100 teatrisarjas “Sajandi lugu” on avatud veebiplatvorm Rändomoonium, mis seob lavastusi ühises teekonnas keele ja kodumaa mõtteruumis.

Tartu Uus Teater kuulutas välja ühisrahastuskampaania teatrikeskuse loomiseks

Tartu Uus Teater avas eile keset Magasini tänavat toimunud pika laua peoga oma 10. hooaja ja kuulutas välja ühisrahastuse kampaania, mille toel on eesmärgiks osta välja Lai 37 teatrihoone, milles nad hetkel rentnikuna tegutsevad. Lisaks teatrihoone välja ostmisele on plaanis luua selle maja ümber etenduskunstide keskus ehk teatrikeskus.

Muusikali “Mamma Mia!” uus hooaeg nüüd müügil!

Alates tänasest on müügil muusikali “Mamma Mia!” uue hooaja etenduste piletid. Etendused toimuvad Tartus alates 30. septembrist, külalisetendused Tallinnas Nordea Kontserdimajas – 11. ja 12. novembril, 6. ja 7. jaanuaril, 7. ja 8. aprillil.

Vanemuine toob lavale Victor Hugo romaanil põhineva muusikali “Hüljatud”

Alain Boublil’i ja Claude-Michel Schönbergi muusikal HÜLJATUD esietendub 25. novembril Vanemuise teatris ja 8. detsembril 2017 Nordea Kontserdimajas.

Ülevaade SAAL Biennaal lavastustest

15. – 27. augustini toimub Tallinna erinevates etenduspaikades rahvusvaheline etenduskunstide festival SAAL Biennaal. Kokku mängitakse 14 performance-lavastust ning kokku antakse üle 34 etenduse.

Anname väikese ülevaate Biennaalil toimuvast, mida soovitame kindlasti vaatama minna:
 
Julia Hetzel „Schudfabrik“



“Schuldfabrik” pakub välja kaasaegseid pattude lunastamise viise. See on installatiivne parkuur läbi kuue ruumi kuni kuuele osalejale, mis toimub Kanuti Gildi SAALis algusega Keldrisaalist (Pühavaimu 5): 15.08 ajavahemikul 17:00-20:00, sissepääs 6 inimesele iga 20 min järel ja 16+17+18.08 ajavahemikul 15:00-18:40, sissepääs 6 inimesele iga 20 min järel.

Julian Hetzel tegutseb lavastaja, muusiku ja visuaalkunstnikuna. Tema tööd on poliitilise dimensiooni ja dokumentaalse lähenemisega ning paiknevad teatri, muusika ja meedia ühisalal.
 



 
RIMA NAJDI (Berlin) 'Think Much. Cry Much.'



See etendus ei esitle pagulasi või ei ürita esile kutsuda empaatiat pagulaste või asüülitaotlejate suhtes. Sinu turvalisuse nimel ei ürita see etendus küündida inimkannatustest aru saamiseni. See ei seleta ära terrorismi, islamiusku või seksuaalset ahistamist avalikes kohtades. See etendus aitab sul tegeleda piiridega seotud rituaalidega ja piiride helikeskkonnaga, et aru saada piiridest kui konstruktsioonidest. See etendus annab mõista, kuidas me kõik oleme piiride eest vastutavad.


Lavastust saab näha SAAL Biennaal 2017 festivalil 16. ja 17. augustil.

Rima Nadi on Berliinis resideeruv etenduskunstnik. Tema tööd paigutuvad vahealadele, mida ta samas ka küsimuse alla seab. Teda huvitab kuidas identiteet konstrueeritakse ja kuidas seda tajutakse, keskendudes meie keha elamiskogemusele. Ta on huvitatud keha haavatavusest seoses soo, turvalisuse, mobiilsuse ja represesentatsiooni politiseeritusega. Tema looming nii tegevusena kui artefaktina seab küsimuse alla stereotüüpe, keele ebaõnnestumisi ja nii tegelikke kui väljamõeldud piire.
 


 
Motus “MDLSX”  (Rimini)



MDLSX on plahvatuslik helikujund, psühhedeelne ja üksildane hümn kujunemisvabadusele, genderblendingule, vabadusele murda välja keha, nahavärvi ja genitaalide poolt ette määratud raamidest, julgusele erineda indiviidina omandatud või kehtestatud rahvustundest ning jäägituna kuulumisest ühele ja ainsale isamaale.

Lavastust saab näha SAAL Biennaal 2017 festivalil 22.; 23., 24. ja 26. augustil.

Enrico Casagrande ja Daniela Nicolò poolt asutatud trupp Motus on kahekümne viie aasta jooksul vaatajateni toonud mitmeid füüsiliselt ja emotsionaalset sügavuti minevaid teoseid ning ette tunnetanud ning kajastanud ühiskonnas tugevaid vastuolusid tekitavaid teemasid. 




 
Iggy Lond Malmborg „Physics and Phantasma“



“Physics and Phantasma” pühendub fantaasia funktsioonile, tekkimisele ja meie vajadusele selle järele. Fantaseerimine on keelepõhine praktika. Seega kutsub Iggy meid etendusele, mis koosneb tervenisti sõnadest (või hoopis sõnade puudusest). Oma uues soolos töötab ta kergema ja vähem selgitava stiiliga ning tulemuseks on lavastus, kus Iggy poolt pakutud motiivid leiavad aset peamiselt vaataja kujutluses. Motiivid, mis varieeruvad kõige igapäevasematest fantasmilistest nägemustest kuni kõige süngemate sügavusteni meie kujutlusvõimes.

Lavastust saab näha SAAL Biennaal 2017 festivalil 25. augustil. 

Iggy Lond Malmborg (1987) on vabakutseline näitleja ja etenduskunstnik Malmöst, Rootsist. Kuigi klassikalise näitlejaharidusega, kasutab ta erinevat esteetikat ja stiile nii soolodes kui koostöödes. Tema põhihuvi seisneb reaalse etendussituatsiooni olukorra kasutamises mudelina, millele rakendada lavastuse diskursust. Kasutades strateegiaid, mida võib võrrelda minimalismiga, toob ta fookusesse teatri (võimu)struktuurid, vaadeldes teatrit kui hierarhilist masinat, mis koosneb (alateadlikest) kaasamise ja eraldamise mustritest.
 


 
Sarah Vanhee “Oblivion” (Brüssel)




Oblivion on etendus kõigest, mida Sarah Vanhee oleks pidanud ühe aasta jooksul töö- ja elamise käigus minema viskama. Etendus on aeglaselt kulgev ood hästiununenud asjade ja tunnete taastulemisele. Kujuta ette situatsiooni, kus leiad end taasühendatuna kõigega, mille oled varasemalt kõrvale heitnud, kustutanud või minema visanud. Asjad, mõtted ja suhted, millest olid end lahti lasknud või unustanud - siin nad nüüd on. Need asjad on sinu, sa hoolid neist. Sa lülitad sisse tagurpidikäigu, hindad ümber ja taaspühendud. Kõigil asjadel elus on mingi väärtus. Mis hetkest ei ole sinu prügi vaid sinu prügi?

Lavastust saab näha SAAL Biennaal 2017 festivalil 19. ja 20. augustil.

Sarah Vanhee kunstiline tegevus on tihedalt seotud performance- ja visuaalkunsti ning kirjandusega. Oma töödes kasutab ta erinevaid formaate, sisu tihti spontaanselt kohapeal - vaatajate elutubades, vanglas, ärikohtumistel või pargis (taas)luues.
 



 
Mårten Spångberg “NATTEN” (Stockholm-Brüssel)



Natten“ on Mårten Spångberg’i uus tantsulavastus, kus üheksa tantsijat võtavad ette teekonna pimedusse, viies publiku kaasa abstraktsesse igavikku, millest tärkavad tühjus ja kaos, äratades oleviku vaimud ja mädasoo, millest omakorda purskub tarretunud joana mitmetasandilist ja salapärast ilu.

Lavastust saab näha SAAL Biennaal 2017 festivalil 25. ja 26. augustil. Lavastus algab kell 23:00 õhtul ja lõpeb kell 6.06 järgmisel hommikul. 
 
Mårten Spångberg (snd.1968) on Brüsselis ja Stockholmis elav ning töötav koreograaf. Oma töös keskendub Spångberg tantsu laiendatud mõistele, millele on kunstnik lähenenud erinevates tehnikates läbiviidud eksperimentaalpraktikate ja väljendusviiside kaudu.