Sinu otsing ei andnud tulemust.
Laadimine...
Lae uuesti

Kinoteatri uus isiklik rekord: Murru 422/2 jõuab 300. etenduseni

Kinoteatri loodud audiorännak endises Murru vanglas, mis põhineb sealviibinud vangide, valvurite, ametnike ja lähedaste mälestustel, jõuab 19. augustil rekordilise teetähiseni. Etendus algusega kell 19.00, mis kannab järjekorranumbrit 300, on ühtlasi viimane, mis vanglas mängitakse.

Kreenholmi manufaktuuris algasid lavastuse ''Kremli ööbikud'' peaproovid

Esmaspäeval algasid Kreenholmi Manufaktuuris Tartu Uue Teatri suvelavastuse “Kremli ööbikud” peaproovid. Lavastus esietendub 10. augustil. Kokku antakse 11 etendust, mis toovad Narva üle 20 000 inimese. Pileteid on saadaval veel kolmele lisaetendusele 20., 21. ja 22. augustil.

Muusikali ''Once'' piletimüük on alanud!

Ugala teatris esietendub 26. jaanuaril 2019 muusikal „Once“, mille toob lavale Taago Tubin, muusikajuhid on Peeter Konovalov ja Andre Maaker. Peaosades astuvad üles Priit Võigemast ja Laura Kalle.

Tänasest on müügil ''Säärane mulk ehk Sada vakka tangusoola'' lisaetendused

Teist suve mängitava õpetliku lustimängu „Säärane mulk ehk Sada vakka tangusoola“ piletid on tänaseks juba nii hästi müünud, et mängukavasse on lisatud kolm lisaetendust: 31. juulil, 1. ja 2. augustil, mis jäävad ka viimaseks võimaluseks lavastust näha. Kõik etendused toimuvad Koidula muuseumi aias.

Muusikali ''Hüljatud'' lisaetendused müügil

Alates tänasest on müügil piletid muusikali “Hüljatud” lisaetendustele 12. aprillil ja 10. mail kell 19 Vanemuise suures majas.

Kreenholmi saarel esietenduv suurlavastus “Kremli ööbikud” räägib Jaak Joala vastuolulisest saatusest

Augustis 2018 esietendub Narvas Kreenholmi manufaktuuri hoovil Tartu Uue Teatri suvelavastus “Kremli ööbikud”. Lavastus räägib NSV Liidu mürisevast muusikatööstusest ning selle särava tähe Jaak Joala vastuolulisest saatusest.

Avatakse värskelt renoveeritud Vanemuise suur maja

1967. aasta 9. detsembril avati Vanemuise suur maja, mis asendas 1906. aastal avatud ja 1944. aastal sõjas hävinenud hoonet. Tänavu tähistab teatrimaja esimest juubelit ning avab peale kaks suve kestnud renoveerimist taas uksed 30. septembril 2017.

Vanemuine toob lavale Victor Hugo romaanil põhineva muusikali “Hüljatud”

Alain Boublil’i ja Claude-Michel Schönbergi muusikal HÜLJATUD esietendub 25. novembril Vanemuise teatris ja 8. detsembril 2017 Nordea Kontserdimajas.

Ülevaade SAAL Biennaal lavastustest

15. – 27. augustini toimub Tallinna erinevates etenduspaikades rahvusvaheline etenduskunstide festival SAAL Biennaal. Kokku mängitakse 14 performance-lavastust ning kokku antakse üle 34 etenduse.

Anname väikese ülevaate Biennaalil toimuvast, mida soovitame kindlasti vaatama minna:
 
Julia Hetzel „Schudfabrik“



“Schuldfabrik” pakub välja kaasaegseid pattude lunastamise viise. See on installatiivne parkuur läbi kuue ruumi kuni kuuele osalejale, mis toimub Kanuti Gildi SAALis algusega Keldrisaalist (Pühavaimu 5): 15.08 ajavahemikul 17:00-20:00, sissepääs 6 inimesele iga 20 min järel ja 16+17+18.08 ajavahemikul 15:00-18:40, sissepääs 6 inimesele iga 20 min järel.

Julian Hetzel tegutseb lavastaja, muusiku ja visuaalkunstnikuna. Tema tööd on poliitilise dimensiooni ja dokumentaalse lähenemisega ning paiknevad teatri, muusika ja meedia ühisalal.
 



 
RIMA NAJDI (Berlin) 'Think Much. Cry Much.'



See etendus ei esitle pagulasi või ei ürita esile kutsuda empaatiat pagulaste või asüülitaotlejate suhtes. Sinu turvalisuse nimel ei ürita see etendus küündida inimkannatustest aru saamiseni. See ei seleta ära terrorismi, islamiusku või seksuaalset ahistamist avalikes kohtades. See etendus aitab sul tegeleda piiridega seotud rituaalidega ja piiride helikeskkonnaga, et aru saada piiridest kui konstruktsioonidest. See etendus annab mõista, kuidas me kõik oleme piiride eest vastutavad.


Lavastust saab näha SAAL Biennaal 2017 festivalil 16. ja 17. augustil.

Rima Nadi on Berliinis resideeruv etenduskunstnik. Tema tööd paigutuvad vahealadele, mida ta samas ka küsimuse alla seab. Teda huvitab kuidas identiteet konstrueeritakse ja kuidas seda tajutakse, keskendudes meie keha elamiskogemusele. Ta on huvitatud keha haavatavusest seoses soo, turvalisuse, mobiilsuse ja represesentatsiooni politiseeritusega. Tema looming nii tegevusena kui artefaktina seab küsimuse alla stereotüüpe, keele ebaõnnestumisi ja nii tegelikke kui väljamõeldud piire.
 


 
Motus “MDLSX”  (Rimini)



MDLSX on plahvatuslik helikujund, psühhedeelne ja üksildane hümn kujunemisvabadusele, genderblendingule, vabadusele murda välja keha, nahavärvi ja genitaalide poolt ette määratud raamidest, julgusele erineda indiviidina omandatud või kehtestatud rahvustundest ning jäägituna kuulumisest ühele ja ainsale isamaale.

Lavastust saab näha SAAL Biennaal 2017 festivalil 22.; 23., 24. ja 26. augustil.

Enrico Casagrande ja Daniela Nicolò poolt asutatud trupp Motus on kahekümne viie aasta jooksul vaatajateni toonud mitmeid füüsiliselt ja emotsionaalset sügavuti minevaid teoseid ning ette tunnetanud ning kajastanud ühiskonnas tugevaid vastuolusid tekitavaid teemasid. 




 
Iggy Lond Malmborg „Physics and Phantasma“



“Physics and Phantasma” pühendub fantaasia funktsioonile, tekkimisele ja meie vajadusele selle järele. Fantaseerimine on keelepõhine praktika. Seega kutsub Iggy meid etendusele, mis koosneb tervenisti sõnadest (või hoopis sõnade puudusest). Oma uues soolos töötab ta kergema ja vähem selgitava stiiliga ning tulemuseks on lavastus, kus Iggy poolt pakutud motiivid leiavad aset peamiselt vaataja kujutluses. Motiivid, mis varieeruvad kõige igapäevasematest fantasmilistest nägemustest kuni kõige süngemate sügavusteni meie kujutlusvõimes.

Lavastust saab näha SAAL Biennaal 2017 festivalil 25. augustil. 

Iggy Lond Malmborg (1987) on vabakutseline näitleja ja etenduskunstnik Malmöst, Rootsist. Kuigi klassikalise näitlejaharidusega, kasutab ta erinevat esteetikat ja stiile nii soolodes kui koostöödes. Tema põhihuvi seisneb reaalse etendussituatsiooni olukorra kasutamises mudelina, millele rakendada lavastuse diskursust. Kasutades strateegiaid, mida võib võrrelda minimalismiga, toob ta fookusesse teatri (võimu)struktuurid, vaadeldes teatrit kui hierarhilist masinat, mis koosneb (alateadlikest) kaasamise ja eraldamise mustritest.
 


 
Sarah Vanhee “Oblivion” (Brüssel)




Oblivion on etendus kõigest, mida Sarah Vanhee oleks pidanud ühe aasta jooksul töö- ja elamise käigus minema viskama. Etendus on aeglaselt kulgev ood hästiununenud asjade ja tunnete taastulemisele. Kujuta ette situatsiooni, kus leiad end taasühendatuna kõigega, mille oled varasemalt kõrvale heitnud, kustutanud või minema visanud. Asjad, mõtted ja suhted, millest olid end lahti lasknud või unustanud - siin nad nüüd on. Need asjad on sinu, sa hoolid neist. Sa lülitad sisse tagurpidikäigu, hindad ümber ja taaspühendud. Kõigil asjadel elus on mingi väärtus. Mis hetkest ei ole sinu prügi vaid sinu prügi?

Lavastust saab näha SAAL Biennaal 2017 festivalil 19. ja 20. augustil.

Sarah Vanhee kunstiline tegevus on tihedalt seotud performance- ja visuaalkunsti ning kirjandusega. Oma töödes kasutab ta erinevaid formaate, sisu tihti spontaanselt kohapeal - vaatajate elutubades, vanglas, ärikohtumistel või pargis (taas)luues.
 



 
Mårten Spångberg “NATTEN” (Stockholm-Brüssel)



Natten“ on Mårten Spångberg’i uus tantsulavastus, kus üheksa tantsijat võtavad ette teekonna pimedusse, viies publiku kaasa abstraktsesse igavikku, millest tärkavad tühjus ja kaos, äratades oleviku vaimud ja mädasoo, millest omakorda purskub tarretunud joana mitmetasandilist ja salapärast ilu.

Lavastust saab näha SAAL Biennaal 2017 festivalil 25. ja 26. augustil. Lavastus algab kell 23:00 õhtul ja lõpeb kell 6.06 järgmisel hommikul. 
 
Mårten Spångberg (snd.1968) on Brüsselis ja Stockholmis elav ning töötav koreograaf. Oma töös keskendub Spångberg tantsu laiendatud mõistele, millele on kunstnik lähenenud erinevates tehnikates läbiviidud eksperimentaalpraktikate ja väljendusviiside kaudu.