Sinu otsing ei andnud tulemust.
Laadimine...
Lae uuesti

NUKU teater lõpetas hooaja kolleegipreemiate jagamisega

Täna lõppes NUKU teatri 67. hooaeg, mida teater tähistas ühise pikniku ja kolleegipreemiate jagamisega. Sel hooajal külastas NUKU teatrit ja muuseumit kokku üle 100 000 inimese. Anti 628 etendust, kus käis üle 83 000 vaataja ning muuseumit ja erisündmuseid väisas ligi 18 000 inimest.

Rahvusooperit Estonia külastasid 113. hooajal 180 071 teatrisõpra

Täna, 21. juunil lõppeval 113. hooajal andis Rahvusooper Estonia kokku 399 etendust ja kontserti, mida külastas 180 071 teatrisõpra. Kõige rohkem vaatajaid kogusid Bizet' ooper „Carmen“, Tšaikovski ballett „Pähklipureja“ ning balletigala Toomas Edur 50.

Ugala lavastus 'Etturid' kolib suveks Kukenoosi küüni Albusse

Ugala teatri ajalooline metsavennadraama “Etturid” kolib suveks autentsesse keskkonda ning jõuab juba sel neljapäeval publiku ette Järvamaal Vargamäe lähistel Kukenoosi küünis Albus.

NUKUs algasid uue hooaja uuslavastuste proovid

NUKU teatri uue hooaja alguses jõuavad lavale kaks eriilmelist, kirjandusklassikal põhinevat, elu- ja mängurõõmsat uuslavastust. Otfried Preussleri „Röövel Hotzenplotz” vanusele alates 7. eluaastast alustas proove Mirko Rajase lavastajakäe all ning William Shakespeare’i „Tõrksa taltsutuse” noortele ja täiskasvanutele toob lavale külalisena Merja Pöyhönen Soomest.

7.06 esietendus Rakvere teatri suvelvastusena Ludvig Holbergi komöödia 'Miks Jeppe joob?'

Näidendi on lavale seadnud Hendrik Toompere, lavastuse kunstnik on Pille Jänes, nimiosas Eduard Salmistu. Osades veel Anneli Rahkema Jeppe naise Nillena, Peeter Rästas kingsepp Jacobina; Sulev Teppart, Margus Grosnõi, Imre Õunapuu ja Lisete Laisaar mõisarahvana.

Hittmuusikal 'West Side Story' esmakordselt Eestis laval kahes keeles

Täna, 24. mail esietendub Estonia teatri laval kultusmuusikal „West Side Story“, mida on rahvusooperis esmakordselt Eestis võimalik vaadata ja kuulata nii eesti kui ka inglise keeles. Leonard Bernsteini tähtteose seab lavale Eesti publikule tuttav Georg Malvius. 

Endla Teatris esietendub komöödia 'Windsori lõbusad naised'

Laupäeval, 4. mail esietendub Endla Teatri Suures saalis William Shakespeare’i maailmakuulus komöödia „Windsori lõbusad naised“, mille lavastaja on Ingomar Vihmar ja kunstnik Jaanus Vahtra. Lavastus viib publiku väiksesse Windsori linnakesse ning räägib loo abielust, rikkusest, armukadedusest ja valedest.

Estonia teatri lavale jõuab aegumatu armastuslugu 'Romeo ja Julia'

Täna, 29. märtsil, algusega 19:00 esietendub Estonia teatris Sergei Prokofjevi ballett „Romeo ja Julia", mille on lavale seadnud Eesti Rahvusballeti juht Toomas Edur. Lavastuse kostüümid ja dekoratsioonid on loonud Iir Hermeliin. Esietendusel tantsivad nimiosades Alena Shkatula ja Philip Hedges, dirigeerib Kaspar Mänd.

Vaba Lava 2019/2020 ja 2020/2021 hooaegade kuraatoriprogrammi Eesti-sisesele ideekonkursile laekus 21 taotlust

Vaba Lava kuraator 2019/2020 ja 2020/2021 hooaegadel on leedu näitekirjanik Marius Ivaškevičius. Jägmise kahe hooaja kuraatoriprogrammi teemaks on “Murranguaja inimesed”. 

Muusikali ''Hüljatud'' lisaetendused müügil

Alates tänasest on müügil piletid muusikali “Hüljatud” lisaetendustele 12. aprillil ja 10. mail kell 19 Vanemuise suures majas.

Kreenholmi saarel esietenduv suurlavastus “Kremli ööbikud” räägib Jaak Joala vastuolulisest saatusest

Augustis 2018 esietendub Narvas Kreenholmi manufaktuuri hoovil Tartu Uue Teatri suvelavastus “Kremli ööbikud”. Lavastus räägib NSV Liidu mürisevast muusikatööstusest ning selle särava tähe Jaak Joala vastuolulisest saatusest.

Avatakse värskelt renoveeritud Vanemuise suur maja

1967. aasta 9. detsembril avati Vanemuise suur maja, mis asendas 1906. aastal avatud ja 1944. aastal sõjas hävinenud hoonet. Tänavu tähistab teatrimaja esimest juubelit ning avab peale kaks suve kestnud renoveerimist taas uksed 30. septembril 2017.

Vanemuine toob lavale Victor Hugo romaanil põhineva muusikali “Hüljatud”

Alain Boublil’i ja Claude-Michel Schönbergi muusikal HÜLJATUD esietendub 25. novembril Vanemuise teatris ja 8. detsembril 2017 Nordea Kontserdimajas.

Ülevaade SAAL Biennaal lavastustest

15. – 27. augustini toimub Tallinna erinevates etenduspaikades rahvusvaheline etenduskunstide festival SAAL Biennaal. Kokku mängitakse 14 performance-lavastust ning kokku antakse üle 34 etenduse.

Anname väikese ülevaate Biennaalil toimuvast, mida soovitame kindlasti vaatama minna:
 
Julia Hetzel „Schudfabrik“



“Schuldfabrik” pakub välja kaasaegseid pattude lunastamise viise. See on installatiivne parkuur läbi kuue ruumi kuni kuuele osalejale, mis toimub Kanuti Gildi SAALis algusega Keldrisaalist (Pühavaimu 5): 15.08 ajavahemikul 17:00-20:00, sissepääs 6 inimesele iga 20 min järel ja 16+17+18.08 ajavahemikul 15:00-18:40, sissepääs 6 inimesele iga 20 min järel.

Julian Hetzel tegutseb lavastaja, muusiku ja visuaalkunstnikuna. Tema tööd on poliitilise dimensiooni ja dokumentaalse lähenemisega ning paiknevad teatri, muusika ja meedia ühisalal.
 



 
RIMA NAJDI (Berlin) 'Think Much. Cry Much.'



See etendus ei esitle pagulasi või ei ürita esile kutsuda empaatiat pagulaste või asüülitaotlejate suhtes. Sinu turvalisuse nimel ei ürita see etendus küündida inimkannatustest aru saamiseni. See ei seleta ära terrorismi, islamiusku või seksuaalset ahistamist avalikes kohtades. See etendus aitab sul tegeleda piiridega seotud rituaalidega ja piiride helikeskkonnaga, et aru saada piiridest kui konstruktsioonidest. See etendus annab mõista, kuidas me kõik oleme piiride eest vastutavad.


Lavastust saab näha SAAL Biennaal 2017 festivalil 16. ja 17. augustil.

Rima Nadi on Berliinis resideeruv etenduskunstnik. Tema tööd paigutuvad vahealadele, mida ta samas ka küsimuse alla seab. Teda huvitab kuidas identiteet konstrueeritakse ja kuidas seda tajutakse, keskendudes meie keha elamiskogemusele. Ta on huvitatud keha haavatavusest seoses soo, turvalisuse, mobiilsuse ja represesentatsiooni politiseeritusega. Tema looming nii tegevusena kui artefaktina seab küsimuse alla stereotüüpe, keele ebaõnnestumisi ja nii tegelikke kui väljamõeldud piire.
 


 
Motus “MDLSX”  (Rimini)



MDLSX on plahvatuslik helikujund, psühhedeelne ja üksildane hümn kujunemisvabadusele, genderblendingule, vabadusele murda välja keha, nahavärvi ja genitaalide poolt ette määratud raamidest, julgusele erineda indiviidina omandatud või kehtestatud rahvustundest ning jäägituna kuulumisest ühele ja ainsale isamaale.

Lavastust saab näha SAAL Biennaal 2017 festivalil 22.; 23., 24. ja 26. augustil.

Enrico Casagrande ja Daniela Nicolò poolt asutatud trupp Motus on kahekümne viie aasta jooksul vaatajateni toonud mitmeid füüsiliselt ja emotsionaalset sügavuti minevaid teoseid ning ette tunnetanud ning kajastanud ühiskonnas tugevaid vastuolusid tekitavaid teemasid. 




 
Iggy Lond Malmborg „Physics and Phantasma“



“Physics and Phantasma” pühendub fantaasia funktsioonile, tekkimisele ja meie vajadusele selle järele. Fantaseerimine on keelepõhine praktika. Seega kutsub Iggy meid etendusele, mis koosneb tervenisti sõnadest (või hoopis sõnade puudusest). Oma uues soolos töötab ta kergema ja vähem selgitava stiiliga ning tulemuseks on lavastus, kus Iggy poolt pakutud motiivid leiavad aset peamiselt vaataja kujutluses. Motiivid, mis varieeruvad kõige igapäevasematest fantasmilistest nägemustest kuni kõige süngemate sügavusteni meie kujutlusvõimes.

Lavastust saab näha SAAL Biennaal 2017 festivalil 25. augustil. 

Iggy Lond Malmborg (1987) on vabakutseline näitleja ja etenduskunstnik Malmöst, Rootsist. Kuigi klassikalise näitlejaharidusega, kasutab ta erinevat esteetikat ja stiile nii soolodes kui koostöödes. Tema põhihuvi seisneb reaalse etendussituatsiooni olukorra kasutamises mudelina, millele rakendada lavastuse diskursust. Kasutades strateegiaid, mida võib võrrelda minimalismiga, toob ta fookusesse teatri (võimu)struktuurid, vaadeldes teatrit kui hierarhilist masinat, mis koosneb (alateadlikest) kaasamise ja eraldamise mustritest.
 


 
Sarah Vanhee “Oblivion” (Brüssel)




Oblivion on etendus kõigest, mida Sarah Vanhee oleks pidanud ühe aasta jooksul töö- ja elamise käigus minema viskama. Etendus on aeglaselt kulgev ood hästiununenud asjade ja tunnete taastulemisele. Kujuta ette situatsiooni, kus leiad end taasühendatuna kõigega, mille oled varasemalt kõrvale heitnud, kustutanud või minema visanud. Asjad, mõtted ja suhted, millest olid end lahti lasknud või unustanud - siin nad nüüd on. Need asjad on sinu, sa hoolid neist. Sa lülitad sisse tagurpidikäigu, hindad ümber ja taaspühendud. Kõigil asjadel elus on mingi väärtus. Mis hetkest ei ole sinu prügi vaid sinu prügi?

Lavastust saab näha SAAL Biennaal 2017 festivalil 19. ja 20. augustil.

Sarah Vanhee kunstiline tegevus on tihedalt seotud performance- ja visuaalkunsti ning kirjandusega. Oma töödes kasutab ta erinevaid formaate, sisu tihti spontaanselt kohapeal - vaatajate elutubades, vanglas, ärikohtumistel või pargis (taas)luues.
 



 
Mårten Spångberg “NATTEN” (Stockholm-Brüssel)



Natten“ on Mårten Spångberg’i uus tantsulavastus, kus üheksa tantsijat võtavad ette teekonna pimedusse, viies publiku kaasa abstraktsesse igavikku, millest tärkavad tühjus ja kaos, äratades oleviku vaimud ja mädasoo, millest omakorda purskub tarretunud joana mitmetasandilist ja salapärast ilu.

Lavastust saab näha SAAL Biennaal 2017 festivalil 25. ja 26. augustil. Lavastus algab kell 23:00 õhtul ja lõpeb kell 6.06 järgmisel hommikul. 
 
Mårten Spångberg (snd.1968) on Brüsselis ja Stockholmis elav ning töötav koreograaf. Oma töös keskendub Spångberg tantsu laiendatud mõistele, millele on kunstnik lähenenud erinevates tehnikates läbiviidud eksperimentaalpraktikate ja väljendusviiside kaudu.